رحیم زارع، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: همچنین 2 بانده شدن جاده ترانزیتی هرات (از توابع استان یزد) – بوانات – صفاشهر، اجرای 2 پروژه روشنایی در کمربندی آباده و اجرای مناقصه روشنایی گردنه شهید آباد - دهبید، اجرای مناقصه 2 بانده شدن جاده آباده – صغاد و روکش آسفالت از شهربهمن آباده تا سمیرم (از توابع استان اصفهان) از دیگر طرح هایی است که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: هم اینک مطالعه راه ارتباطی این شهرستان (جاده آنتنی) به آزاد راه اصفهان – شیراز نیز در حال انجام است و پس از اجرای این طرح و بهره برداری از آن، تنها تردد خودروهای سواری از این آزاد راه میسر است.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از مطالب خود به تصویب ایجاد مناطق آزاد تجاری مشروط بر اینکه همراه با افزایش مناطق ویژه اقتصادی در کشور باشد، اشاره کرد و گفت: پیگیر اخذ مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شمال فارس در آباده هستیم.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید با همکاری بخش خصوصی، منطقه ویژه اقتصادی شمال فارس را در سورمق آباده که از زیرساخت های لازم برخوردار است، ایجاد کنیم.
زارع گفت: احداث نیروگاه خورشیدی با مشارکت بانک حکمت در بخش صغاد و همچنین راه اندازی یک نیروگاه خورشیدی دیگر در فاصله ایزدخواست تا شورجستان با همکاری بانک توسعه تعاون از دیگر طرح هایی است که در شهرستان آباده اجرایی خواهد شد و هم اینک مرحله مطالعه و بررسی آن در حال انجام است.
وی، در مورد ایجاد اداره استاندارد در شهرستان آباده اظهار کرد: با توجه به اینکه مقرر شده رئیس سازمان ملی استاندارد کشور به زودی به این شهرستان سفر کند، این موضوع را به عنوان یکی از مطالبات مردم پیگیری خواهیم کرد.
زارع ادامه داد: افزون بر این قرار است شعبه جهاد دانشگاهی شمال فارس در آباده احیا شود و با قول مساعد رئیس جهاد استان این موضوع نیز در حال پیگیری و اجرایی شدن است.
این نماینده مجلس در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون در کشور 38 شهرستان تک بخشی وجود دارد که
آباده نیز در زمره این شهرستان ها قرار داد و با درخواست های متعدد شهرستان آیاده مبنی بر تشکیل بخش دوم، امیدواریم این امر در مورد شهرهای صغاد، بهمن و دهستان خسرو شیرین محقق شود.
زارع افزود: بر این باوریم که بسیاری از مشکلات از سوی مسئولان شهرستان قابل پیگیری و حل شدن است.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
6118
خبرنگار: سعادت ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.