به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، هوشنگ عشایری، در سومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف احیای بهسازی و نوسازی در شیراز افزود: بر اساس رویکرد دولت تدبیر و امید و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، در سال های اخیر پروژه محوری به محله محوری تبدیل شده است.
وی ادامه داد: در گذشته فعالیت هایی که صورت می گرفت، پروژه محور بود و به همین دلیل بازخورد آن زیاد مطلوب نبود و تاثیر چندانی بر افزایش کیفیت زندگی مردم محلات نداشت.
او اظهار کرد: این در حالی است که با محله محور تعریف شدن پروژه، رویکردمان ارتقای کیفیت زندگی مردم محله می شود.
عشایری ادامه داد: امسال که سال نخست اجرای برنامه ششم توسعه است، به همراه 21 دستگاه عضو ستاد بازآفرینی به 234 محله درکشور ورود پیدا کرده ایم و احداث یک میلیون و 200 هزار متر مربع ساختمان آموزشی، بهداشتی و درمانی، ورزشی، خانه محله، کتابخانه و مجتمع های چند منظوره، کلانتری و همچنین 2 میلیون و 500 هزار متر مربع فضای عمومی شهری اعم از کف سازی و ایجاد پارک را در دستور کار قرار داده ایم.
عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: امیدواریم که با فعالیت های بسیار جدی که آغاز شده و اعتبارات پیش بینی شده، اقدامات چشمگیری در محلات مورد هدف انجام شود و در نهایت ارتقای کمی و کیفی زندگی مردم محلات را شاهد باشیم.
وی افزود: برای استان فارس و شهر شیراز نیز در سال 96 با توجه به گستردگی موقعیت تاریخی و گردشگری که از آن برخوردار است، 262 میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه عمومی دولت و 140 میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت عمران و بهسازی کشور در نظر گرفته شده است.
او ادامه داد: ستاد ملی بازآفرینی شهری از ستادهای استانی و شهرستانی انتظار دارد که برنامه جامع مشترک با رویکرد اجتماعی ارائه دهند.
6122 /6118
دریافت خبر: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.