رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس، پنجشنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پایگاه اورژانس که سومین پایگاه اورژانس شهرستان مُهر است، در زمینی به مساحت 800 مترمربع و ساختمانی با زیربنای140 مترمربع، از محل اعتبارات شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهر، ساخته شده است.
محمدرضا عالی منش، افزود: این پایگاه در کیلومتر 30 محور جم به فیروزآباد، جنب پمپ بنزین روستای سمنگان، راه اندازی شده و با افتتاح آن زمان رسیدن بر بالین بیماران و مصدومان به صورت چشمگیری کاهش یافته است.
وی، بر لزوم توسعه خدمات اورژانس تاکید کرد و گفت: ارتقای کیفی سیستم نظارتی بر عملکرد اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی، افزایش میزان مشارکت و تعامل بین بخشی به ویژه در زمان بروز حوادث، ایجاد هماهنگی برای اعزام تیم های اضطراری در زمان ضرورت و برقراری سیستم هشدار سریع از جمله مولفه هایی است که با توسعه خدمات اورژانس به عنوان اهداف اصلی به آن پرداخته می شود.
عالی منش اضافه کرد: ایجاد سیستم ارتباطی مناسب بین رده های فرماندهی، تیم های عملیاتی و سایر واحد ها، تهیه پروتکل های هدایت عملیات بحران با در نظر گرفتن نوع حادثه و پوشش های امدادی در ایام خاص سال نیز در اورژانس فارس دنبال شده است.
وی، در بخش دیگری از مطالب خود به راه اندازی دهمین مرکز پیام اورژانس 115 استان فارس، با همکاری شبکه بهداشت و درمان اقلید و مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس، در شهرستان اقلید اشاره کرد و گفت: با احتساب این مرکز نو بنیاد، هم اکنون 10 مرکز پیام و یک مرکز ارتباطات پاسخگوی تلفن های 115، استان فارس را پوشش می دهد.
عالی منش، افزود: در حال حاضر تمام مراکز پیام شهرستان های استان فارس، مانند آباده، اقلید، خرم بید، فیروزآباد، داراب، نی ریز، استهبان، کازرون، مرودشت و نورآباد ممسنی، به سیستم اتوماسیون مجهز هستند و از 27 شبکه بهداشت و درمان این استان، 21 شبکه تحت پوشش مراکز پیام قرار دارد.
157 پایگاه اورژانس در مناطق مختلف استان فارس فعال است که از این تعداد 117 پایگاه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، 13 پایگاه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی فسا، 15پایگاه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی جهرم، 2 پایگاه زیر نظر دانشکده علوم پزشکی گراش و 9 پایگاه زیر نظر دانشکده علوم پزشکی لار فعالیت می کنند.
70 درصد این پایگاهها در مناطق جاده ای و مابقی در شهرهای این استان مستقر هستند.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.