رسول انتظار مهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهارم اردیبهشت سال جاری دختر 6 ساله ای به دلیل اسهال خونی در بیمارستان نقده بستری و سپس به مرکز آموزشی درمانی تخصصی کودکان ارومیه اعزام شد.
وی اظهار کرد: این دختر بچه به دلیل پیشرفت بیماری و با وجود اقدامات درمانی در 15 خرداد امسال فوت کرده و خواهر بزرگتر متوفی نیز به فاصله یک هفته و با علایم بیماری مشابه به مرکز تخصصی کودکان ارومیه ارجاع و بستری شده است.
وی با اشاره به فوت این دختربچه در خرداد سال جاری نیز گفت: با وجود اینکه بیماری 2 خواهر با فاصله زمانی 10 روزه رخ داده ولی احتمال بروز طغیان بیماری با منبع مشترک منتفی است.
انتظار مهدی افزود: آزمایش های اولیه از نظر بیماری های عفونی ' شیگلا و سالمونلا ' در هر 2 مورد منفی بوده است.
وی با اشاره به ماهیت تک گیر بودن بیماری و گزارش ندشن موارد مشابه در 50 روز گذشته از سطح این شهرستان، گفت: نتایج ارزیابی های محیطی، احتمال بیماری های قابل گسترش از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را منتفی دانسته است.
وی بیان کرد: کارکنان مرکز بهداشت شهرستان نقده نسبت به بررسی میدانی و نمونه برداری آب و فاضلاب اقدام کرده اند.
به گزارش ایرنا، در هفته گذشته برخی رسانه های محلی از کشته شدن 2 خواهر نقده ای بر اساس بیماری ناشناس و مشکوک خبر داده بودند.
شایعه وجود بیماری تب کریمه در این 2 خواهر در حالی در شبکه های اجتماعی دست به دست شده که پیش از این مسئول شبکه بهداشت و درمان نقده نیز این امر را تکذیب کرده بود.
پیش از این رسول انتظارمهدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اعلام کرده بود که در 10 سال گذشته موردی از بیماری تب کریمه کنگو در این استان مشاهده نشده است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.