استاندار فارس گفت: انتخاب شهرداری که با دستگاه‌ها و مجموعه‌ها تعامل نداشته باشد، تیشه زدن به ریشه شوراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استاندار فارس در گردهمایی منتخبان دوره پنجم شورای اسلامی شهرهای فارس در شیراز با بیان اینکه توسعه‌یافتگی در گرو رهایی از بودجه‌های دولتی است، گفت: تا زمانی که بودجه کشور به چاه‌های نفت وصل است و نگاه مردم به بودجه دولتی است کشور توسعه نمی‌یابد و لازم است شهر‌ها با تقویت نهادی مانند شورا، درراستای خودکفایی حرکت کنند و بدون اتکا به دولت‌ها امور خود را پیش ببرند.

افشانی‌انتخاب شهردار را بعد از تقویت شورا‌ها، مهم‌ترین وظیفه شوراییان عنوان کرد و ادامه داد: انتظار و خواست ما از اعضای شورا این است که در گام اول خودتان باشید، نباید دیگران بر شما منتی بگذارند؛ چرا که همه ما به وظایف خود عمل کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: سعی کنید شهرداری را انتخاب کنید که تجربه و دانش لازم را در حد متعارف داشته باشد، قانون را بداند و بتواند با دیگر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها تعامل خوبی برقرار کند؛ زیرا انتخاب فردی که تعامل نداشته باشد تیشه زدن به ریشه شوراست.

استاندار فارس، بر لزوم پرهیز اعضای شورا‌ها از فروش ارزش‌های زیست‌محیطی شهر نیز تأکید کرد و گفت: بسیاری از شهرهای ما حقوق نسل‌های آینده را می‌فروشند، بخشی از مشکلات آب و هوایی امروز تهران ناشی از فروش ارزش‌های زیست محیطی آن شهر است و باید مراقب بود این اتفاق در کلان‌شهر شیراز و دیگر شهرهای استان روی ندهد.

وی همچنین خواستار توجه ویژه و جدی اعضای شورای پنجم به مبارزه با فساد شد و گفت: متأسفانه فساد در بیشتر بخش‌ها کم و بیش وجود دارد و شما باید در جهت کاهش و متوقف کردن آن تلاش کنید که این کار نیز با شفافیت امکان پذیر است.

افشانی در ادامه بر لزوم توجه شوراییان به حاشیه‌نشینی نیز تأکید کرد و بیان داشت: به دنبال افزایش حوزه‌های شهری نباشید؛ زیرا یکی از فجایع شهرسازی در ایران این است که عده‌ای از سودجویان زمینی را در مجاورت شهر می‌گیرند و به با سپر قرار دادن تعاونی‌ها و اقشاری که در جامعه مقبولیت دارند اقدام به ساخت و ساز در یک منطقه می‌کنند و بعد نیز خواستار دریافت خدمات هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.