محسن نعمت اللهی، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تئاترهای کوتاه، پلوتون رنجیده از گروه تئاتر همیاران، آزمون انتخاب بازیگر ازگروه تئاتر جوان، قصه فقط همین بود از گروه تئاتر صحنه، نقل زنان سوخته از گروه تئاتر افق، مرگ خاکستری از گروه تئاتر لبخند،اعدام، از گروه تئاتر همیاران، دست های خالی از گروه تئاتر صحنه و اعدام یک لپ تاپ از گروه تئاتر جوان، هشت نمایش راه یافته به مرحله نهایی جشنواره گهرم هستند.
گهرم، نام قدیم شهرستان جهرم است.
وی با اشاره به اینکه این هشت تئاتر از بین از 20 نمایش انتخاب شد و به اجرا در آمد گفت: داوری این مرحله از جشنواره بر عهده محسن نعمت اللهی، فریدون و حامد افسر بود.
دبیر این جشنواره نیز گفت: این جشنواره با همت انجمن تئاتر شهرستان جهرم و با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
حامد افسر افزود: بر اساس رای هیات داوران، نفرات برگزیده در بخش های مختلف این جشنواره به شرح زیر معرفی شدند:
در بخش برشور، لوح تقدیر به نمایش نقل زنان سوخته، در بخش طراحی نور، نمایش پلاتون رنجیده و در بخش نویسندگی مقام سوم به مجتبی برادران، نویسنده نمایش روانگر، اهدا شد.
همچنین قدرت الله امین پور، نویسنده نمایش قصه فقط همین بود و زارعی نویسنده نمایش پلاتون رنجیده، لوح تقدیر و یادبود
این جشنواره را دریافت کردند.
در بخش بازیگری، محمد رضا رادبه برای بازی در نمایش اعدام لب تاپ، مقام سوم را کسب کرد و محمدرضا میرزایی و محمد رحمانیان به خاطر بازی در نمایش قصه فقط همین بود و اسماعیل محبی برای بازی در نمایش مرگ خاکستری، شایسته تقدیر شناخته شدند.
در بخش بازیگر زن، پگاه دادجو برای بازی در نمایش آزمون انتخاب بازیگر، مقام اول را از آن خود کرد، ریحانه حیدری برای بازی درنمایش پلاتون رنجیده به مقام دوم دست یافت و مقام سوم به یاسمن گلستان به سبب بازی در نمایش دست های خالی، رسید.
در بخش کارگردانی، جابر کارگر برای کارگردانی نمایش مرگ لب تاب، مقام اول را کسب کرد، مجید زارع برای کارگردانی نمایش پلاتون به رتبه دوم دست یافت و شکوفه آیینه زدایی برای کارگردانی نمایش نقل زنان سوخته در جایگاه سوم قرار گرفت.
همچنین هیات داوران، جایزه ویژه و تندیس جشنواره را به قدرت الله امین پور به عنوان کارگردان برتر این جشنواره برای کارگردانی نمایش قصه فقط همین بود اهدا کرد و لوح یادبود و عنوان شایسته تقدیر به اسماعیل محبی، نویسنده نمایش خاکستری رسید.
در آیین اختتامیه این جشنواره، محمدرضا رضایی کوچی، نماینده شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی، علیرضا صحراییان، معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم، بهرام بشیرزاده مشاور اجرایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و جمعی از پیشکسوتان عرصه تئاتر حضور داشتند.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
7369 /6118
خبرنگار: بهرام بشیرزاده جهرمی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.