در این یادداشت آمده است: تب وتاب تقاضاها برای تعطیلی روزهای پنجشنبه ادارات و ارگان‌ها و مدارس، بعد از پایتخت هم در استان‌های کشور بالا گرفته است و اخیراً برخی مسئولان استان فارس هم تقاضای تعطیلی پنجشنبه‌ها را برای ادارات و مدارس و حتی مراکز علمی آموزشی به مسئولان داده اند.
قطعاً اغلب کارکنان دولت با این طرح موافق هستند. با این کار هم در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد و هم خانواده‌ها می‌توانند برای گذراندن تعطیلات پایان هفته خود برنامه ریزی کنند.
با تعطیلی پنجشنبه‌ها بازدهی فعالیت ادارات، نهادها و سازمان‌ها در استان فارس افزایش می یابد؛ چراکه روزهای پنجشنبه به دلیل آخر هفته بودن در کشور تقریباً نیمه تعطیل است.
باتوجه به نتایج مثبت حاصله از اعمال سیاست های کاهش تردد وسایل نقلیه و به تبع آن کاهش آلودگی هوای کلان شهرها و تداوم این رویه برای تضمین بهداشت و سلامتی شهروندان عزیز ساکن در کلان‌شهرها، ساعت کار کارکنان دستگاه های اجرایی مستقر در چنین شهرهایی از ساعت 8 صبح تا 16پیشنهاد می شود.
اگرچه از دیدگاه برخی مخالفان چنین طرحی، تعطیلی پنجشنبه‌ها ضرر و زیان اقتصادی به دنبال دارد؛ اما به نظر می‌رسد ابعاد روانی مشکلات موجود بر سر راه کسانی که می‌بینند عده‌ای از همتایان و همکاران خود در تهران و برخی استان‌ها از نعمت تعطیلی پنجشنبه‌ها برخوردارند ولی آنان از این فیض بی‌بهره‌اند به مراتب بیشتراست.
قطعاً با برنامه ریزی و ارایه دستور‌العمل‌های جدید محیط کار می‌توان به بهره‌وری‌های گوناگون در این زمینه رسید و صرفه‌جویی‌های همه جانبه مالی و... را از رهگذر تعطیلی ادارات استان تجربه نمود.
رسیدگی به امور درمانی و پیگیری امور بانکی، پرداختن به تفریحات پایان هفته و سرکشی، دید وبازدید و صله رحم، حضور در کلاس‌های فنی و حرفه ای، هنری و ورزشی و...، انجام امور عقب مانده در خانه و تعمیرات خودرویی و... از جمله مزایای طرح تعطیلی پنجشنبه ها در ادارات کشور خواهد بود.
7368/ 2027
دریافت: خلیقی ** انتشار: نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.