به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس مدیر آموزش و پرورش استثنایی فارس در این زمینه گفت:‌این طرح یکی از طرح های موفق کشور بوده است و 20 سال است که همه ساله به اجرا در می آید و هرسال مورد ارزیابی قرار می گیرد و در سال بعد با آسیب شناسی هایی که انجام گرفته سعی می شود با کمترین مشکلات و معایب به اجرا درآید.
رستم اکبری زاده افزود:هدف از اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان غربالگری دانش آموزان از لحاظ شناسایی مشکلات احتمالی از قبیل شنوایی، بینایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات رفتاری، معاینات بهداشتی ، جسمی وحرکتی و میزان آمادگی آنان برای شروع تحصیل در دبستان است.
وی با بیان اینکه این طرح درحقیقت یک مداخله برای رفع بهنگام مشکلات دانش آموزان است گفت:غربالگری دانش آموزان در این طرح بخوبی صورت می پذیرد و مشکلات احتمالی دانش آموزان بموقع شناسایی و در مراحل بعدی نسبت به معرفی به مراکز درمانی تخصصی و رفع مشکل اقدام می شود.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: در مرحله اول نوآموزان با حضوردر مدارس و پیش ثبت نام بر اساس نوبت برای مراجعه به مراکز سنجش معرفی می شوند سپس در زمان تعیین شده با مراجعه به مراکز سنجش نسبت به معاینه و چک شدن این عزیزان اقدام می شود و در صورتی که دچار مشکل خاصی نبودند و نتایج مثبت بود برگه معرفی برای ثبت نام در مدارس دریافت می کنند و در صورتی که احیانا مشکوک به مشکل باشند برای درمان و پیگیری های بعدی به مراکز تخصصی و کلینیک های درمانی ارجاع می شوند.
وی با بیان اینکه سال گذشته 80 هزار نوآموز در استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند گفت: از این تعداد 9 هزار دانش آموز پیش دبستانی 5 ساله و 71 هزار نفر نوآموز بدو ورود به دبستان در سطح استان بوده اند لذا 9 هزارنفری که سال گذشته در سن 5 سالگی برای سنجش مراجعه نموده اند امسال نیاز به مراجعه مجدد ندارند.
اکبری زاده با اشاره به اینکه استان فارس بیشترین تعداد پایگاه های سنجش سلامت در کشور را دارا می باشد گفت: امسال این طرح در 71 پایگاه سنجش در استان و از ابتدای تیرماه تا پایان شهریور ماه به اجرا در می آید که پیش بینی می شود قریب به 70 هزار نوآموز را تحت پوشش قرار دهد.
مدیرآموزش و پرورش استثنایی فارس گفت:‌امسال آمادگی در پایگاه های سنجش وجود دارد که تمام پیش دبستانی های استان را مورد سنجش قرار دهد البته در این مسئله اجبار نیست ولی توصیه می کنیم اولیا فرزندانشان را در همین سن 5 سالگی به پایگاه های سنجش آورند تا غربالگری و معاینات لازم در مورد آنان انجام پذیرد.
دریافت خبر:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.