به گزارش دریافتی روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، محمد دادپور اظهار داشت: این شرکت وظیفه تأمین آب شرب مورد نیاز شهروندان 82 شهر استان فارس را بر عهده دارد.
وی افزود: برای تهیه و توزیع آب آشامیدنی شهروندان با وجود شرایط اضطراری از جمله بحران کم آبی در چند شهر این استان و همچنین از مدار خارج شدن هفت حلقه چاه در پنج شهر فارس، این شرکت اقدام به کف شکنی 6 حلقه چاه در 2 شهر جهرم و قادرآباد خرم بید و حفر 19 حلقه چاه آب شرب در سازه های آهکی و مناطق آبرفتی 13 شهر استان کرده است.
این مقام مسوول ادامه داد: این شهرها شامل جهرم، فسا، آباده طشک نی ریز، فراشبند، نورآباد ممسنی، مرودشت، داراب، جویم لارستان، زاهد شهر فسا، فیروزآباد، اقلید، استهبان و قطب آباد جهرم است و با حفر یا کف شکنی این چاه ها 500 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب آشامیدنی این شهرها افزوده شده است.
داد پور بیان داشت: از مجموع 19 حلقه چاه یاد شده، تعدادی از آنها حفر، تجهیز و به بهره برداری رسیده است، شماری دیگر حفر و آماده تجهیز است و تعدادی دیگر در حال حفر شدن است و با به انجام رسیدن آن 25 لیتر بر ثانیه به منابع تولید شهر های نامبرده شده اضافه می شود.
وی اضافه کرد: متوسط عمق چاهای حفر شده در سازه های آهکی در شهرهای استان فارس 350 متر است و عمق این چاها در برخی از شهر ها به 500 متر هم می رسد.
دادپور با اشاره به اینکه متوسط عمق چاه های آبرفتی تقریبا 250 متر است، اظهار داشت: افزایش عمق چاه ها در استان فارس ،حاکی از دور تر شدن و از دسترس خارج شدن منابع آب در دشت های استان فارس است و این امر بسیار نگران کننده است.
به گفته وی، بحران شدید و کم آبی در این استان، لزوم اتخاذ تدابیر علمی و عملی را در حوزه تامین آب شرب و مدیریت مصرف و استفاده از روش های مصرف بهینه در حفظ منابع محدود آب گوشزد می کند.
دادپور، افزود: پیش بینی حفر حداقل 20 حلقه چاه در سال 96 برای جبران کمبود آب در شهرهای استان فارس از جمله برنامه های آتی این شرکت در حوزه تامین آب است.
دریافت خبر: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.