دکتر حشمت کوشکی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:همانند سنوات گذشته در این دوره مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود و نفرات برتر کشوری به مسابقات مهارت جهانی اعزام خواهند شد.
وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد های حرفه ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت های آنان، شناساندن اهمیت آموزش های مهارتی و نقش آن در توسعه اقتصادی به عموم مردم، شناسایی و معرفی افراد نخبه به صنایع و بنگاه های اقتصادی است.
کوشکی گفت:همیچنین ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور و فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم بین جوانان کشور ازدیگر اهداف این مسابقات است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس بیان کرد: جوانان ماهر شامل کارآموزان وآموزش دیدگان مراکز آموزش فنی وحرفه ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته های کار و دانش، فنی و حرفه ای و نظری، دانشجویان آموزشکده های فنی و حرفه ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می توانند با رعایت شرایط سنی در این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.
کوشکی رشته های هجدهمین مسابقات ملی مهارت را شامل جواهر سازی، تبرید و تهویه، کنترل صنعتی، اتصالات چوبی، معماری سنگی، نقاشی خودرو، فناوری اتومبیل، شبکه های کابلی، صافکاری خودرو، نجاری، الکترونیک، آشپزی، گل آرایی، جوشکاری، آجر چینی، گچکاری، فرز سی ان سی، تراش سی ان سی، تاسیسات الکتریکی، خیاطی، رباتیک، کابینت سازی چوبی، قنادی، لوله کشی و گرمایی اعلام کرد.
وی ادامه داد:‌طراحی و توسعه وب، کاشیکاری دیوار و کف، فناوری طراحی گرافیک، کار بر روی صفحات فلزی، مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک، آکواترونیک، ساخت و تولید تیمی، طراحی فضای سبز، تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه سنگین، فناوری اطلاعات مدیریت سیستم های تحت شبکه و راه کار های نرم افزاری برای تجارت از دیگر رشته های این مسابقات است.
کوشکی گفت: شرط سنی برای داوطلبان رشته های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک متولدین یازدهم دی 1372 به بعد و برای سایر رشته ها 5یازدهم دی 1375 به بعد است.
وی اضافه کرد:‌سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت ( WSI )، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه است که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملی مهارت در تاریخ 24 تیرماه، مرحله استانی 5 و 6 مرداد ماه و مرحله کشوری نیمه دوم آذرماه سال جاری برگزار می شود.
وی با بیان اینکه تا کنون 2 هزار و 780 نفر در استان فارس برای حضور در این رقابت ها ثبت نام کرده اند از جوانان توانمند و ماهر استان خواست تا در مهلت باقی مانده ثبت نام کنند و با حضور در این مسابقات توانایی های مهارتی خود را محک بزنند.
علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس به نشانی fars.irantvto.ir مراجعه کنند.
خبرنگار:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.