به گزارش خبرنگار ایرنا تیم شهید چمران لارستان که در مسابقات لیگ برتر فصل گذشته با اقتدار به عنوان قهرمانی دست یافت و جواز حضور در مسابقات آسیایی را کسب کسب کرد، چندی پیش حامی مالی این تیم اعلام کرد توان شرکت در این مسابقات را ندارد و در صورتی که حمایت نشویم از حضور در مسابقات آسیایی انصراف خواهیم داد.
به دنبال انعکاس این خبرموجی از نگرانی در نزد بازیکنان، مربیان و هواداران تیم شهید چمران ایجاد شد و آنها از این که تیمشان به دلیل مشکلات مالی در این بازی های مهم که برای نخستین باراست یک تیم از بانوان فارس در مسابقات آسیایی نمی تواند شرکت کند، ابراز نگرانی کردند و خواستارحل این مشکل شدند.
در سال 1360 همزمان با شهادت شهید دکتر مصطفی چمران، مسعود راستی لاری با تعدادی از بچه های جبهه و جنگ شهرستان لارستان باشگاهی به نام شهید چمران را تاسیس کردند که در رشته های مختلف فعالیت داشت .
اما در سال 1390شماری از بانوان شهرستان لارستان که علاقه زیادی به هندبال داشتند این رشته را در باشگاه راه اندازی کردند و با حضور در لیگ دسته دوم هندبال کشور رسما وارد مسابقات شدند .
بازیکنان تیم شهید چمران با ممارست و تعصبی که نسبت به تیمشان داشتند پله های ترقی را به سرعت طی کردند ودر سال 90 با کسب عنوان نایب قهرمانی دردسته دوم به مسابقات لیگ دسته اول راه یافتند و سپس در سال 91 جواز حضور لیگ برتر را کسب کردند و سرانجام پس از چهار سال تلاش در لیگ برتر، سال 95 با اقتدار قهرمان ایران شدند و به مسابقات آسیایی راه یافتند و مزد چندین سال سختی را با شیرینی حضور در آسیا گرفتند.
خبرنگار ایرنا به منظور بررسی و رفع مشکلات این تیم با تنی چند از بازیکنان، مربیان ،حامی تیم و مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت و گویی انجام داد که منتج به نتیجه شد و این تیم شایسته شهرستانی با قدرت در مسابقات آسیایی شرکت می کند.
مسعود راستی حامی مالی این تیم نیز گفت:ازآنجا که این تیم به عنوان نماینده ایران درآسیا حضور دارد نمی توانستم این بار سنگین را بتنهایی به سر منزل مقصود برسانم و اعلام انصراف کردم و از اینکه مسئولان استان فارس به ویژه استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان بموقع به فریاد این تیم رسیدند، بسیار دلگرم شدم .
وی اضافه کرد: تیم شهید چمران فقط نماینده استان فارس نیست و این تیم باید با قدرت و تقویت در مسابقات آسیایی با نام ایران شرکت کند و ازاین رو انتظارداریم همه دلسوزان ورزش به ویژه فدراسیون هندبال کمک کنند تا از نام ایران در این رقابت های مهم دفاع کنند.
راستی افزود: قطعا تیم را برای حضوری قدرتمند در مسابقات آسیایی تقویت خواهیم کرد تا زنگ تفریح حریفان نشویم.
رویا نوروزی بازیکن مطرح این تیم هم به ایرنا گفت:خوشحالم از اینکه مشکلات مالی تیم برطرف شده چرا که وقتی خبر انصراف تیم محبوبم را شنیدم دنیا روی سرم خراب شد و ناراحت شدم که زحمات چندین ساله مجموعه تیم به هدر رفت.
وی افزود: انتظار داشتیم با وجود اینکه در استان فارس کارخانه ها و شرکت های تولیدی زیادی فعالیت دارند کارمان به اینجا کشیده نمی شد تا همین چند روز هم دلشوره نداشته باشیم .
نوروزی ادامه داد: با دست خالی و با استفاده از بازیکنان بومی و بی ادعا و با درایت سرمربی خوبمان ناهید غارسی سال گذشته قهرمان ایران شدیم و جواز حضور در مسابقات آسیایی را کسب کردیم و این افتخار برای نخستین بار است که در تاریخ ورزش بانوان فارس رقم می خورد که باید قدر آن را بدانیم .
وی از مسئولان استان فارس و مسعود راستی حامی تیم تشکر کرد و بیان داشت: در لیگ برتر که قهر مان ایران شدیم حامی مالی تیم بموقع حق و حقوق بازیکنان را پرداخت کرد و همین امر انگیزه ای شد تا بازیکنان با قهرمانی در لیگ برتر جبران زحمت های این فرد خیر و دلسوز را بکنند .
نوروزی گفت : ما نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا هستیم و قطعا این تیم باید تقویت شود تا در این مسابقات از نام ایران و استان فارس بخوبی دفاع کنیم و قول می دهم هم اینک که مشکلات تیم بر طرف شده نماینده شایسته ای برای ایران باشیم .
سرمربی تیم شهید چمران هم به ایرنا گفت: حامی مالی تیم پنج سال است با هزینه شخصی و بتنهایی در لیگ برتر به صورت حرفه ای تیم را حمایت می کند و در این زمان که ثمره تیمش را دیده بود حیف بود که انصراف دهد و این خبر تکان دهنده ای برای ورزش فارس بود که خوشبختانه به خیر گذشت.
ناهید غارسی ادامه داد : برطرف شدن مشکل مالی این تیم خبر بسیار خوشحال کننده ای برای ورزش فارس بود چرا که اگر این امر میسر نمی شد شماری بازیکنان جوان و بومی که تلاش کردند تیمشان برای نخستین بارقهرمان ایران شود، سرخورده می شدند .
وی که به همراه تیم ثامن سبزوار چند بار قهرمان ایران شده است، اظهار داشت : استان فارس سرشار از بازیکنان ناب و مستعد در رشته هندبال است اما در سال های گذشته به دلیل عدم حمایت به همراه چند بازیکن فارس راهی سبزوار شدیم و توانستیم به همراه ثامن سبزوار چندین بار قهرمان ایران شویم که این امر با حمایت مسئولان استان خراسان رقم خورد.
سرمربی تیم شهید چمران ضمن تقدیر از حمایت استاندار، مدیر کل ورزش و جوانان ، فرماندار شیراز و مسعود راستی افزود: هم اینک که مسئولان فارس با عزمی راسخ مشکلات را بر طرف کردند در نظر داریم با تقویت تیم و بر گزاری اردوهای آمادگی با قدرت روانه بازیهای آسیایی شویم و آبروداری کنیم .
زینب بذرافکن دروازه بان تیم شهید چمران که سابقه حضور در تیم ملی هندبال را دارد نیز به ایرنا گفت : با دست خالی قهرمان ایران شدیم و حیف بود که این تیم بی ادعا و بومی از مسابقات آسیایی انصراف دهد و اگر این امر محقق می شد ظلم بزرگی به بازیکنان فارس می شد .
وی اضافه کرد: با حمایت مسعود راستی و درایت سرمربی تیم درسال گذشته با وفاق و همدلی که در نزد بازیکنان ایجاد شد در گرمای 50 درجه لارستان اینقدر سختی کشیدیم تا با اقتدار قهرمان ایران شدیم .
این بازیکن با سابقه تیم ادامه داد: اما خبر انصراف تیم ، موجی از نگرانی و یاس را در نزد بازیکنان ایجاد کرد و خوشحالم از اینکه مشکل تیم حل شده و با روحیه خوب خود را برای حضوری موفق در آسیا آماده خواهیم کرد .
بذرافکن اظهارداشت : زمانی که قهرمان ایران شدیم ، کامیاب مدیر کل ورزش و جوانان فارس تا آنجا که در توان داشت از بازیکنان تقدیر کرد و از اینکه تلاش کرد تا مشکل تیم برای حضور در آسیا حل شود جای تقدیر دارد و می کوشیم نماینده سر افرازی در مسابقات آسیایی برای کشورمان باشیم .
مدیر کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه اداره کل به دلیل منع قانونی نمی تواند از تیم های حرفه ای حمایت کند گفت : با این حال زمانی که خبر انصراف تیم شهید چمران را شنیدم تلاش کردم تااین امر میسر نشود و خوشبختانه با رایرنی هایی که با استاندار فارس و فرماندار شیراز صورت گرفت شامگاه سه شنبه مشکل تیم حل شد و با قدرت در مسابقات آسیایی شر کت خواهد کرد .
حیدرعلی کامیاب افزود: بخش خصوصی در سال جاری با استفاده از معافیت مالیاتی می تواند براحتی تیم داری کند و ما نیز از این بخش برای سرمایه گذاری در ورزش حمایت می کنیم .
وی گفت : اداره کل ورزش و جوانان هیچ اعتباری برای اعزام تیم های حرفه ای ندارد و از خیرین می خواهیم همانگونه که درامر مدرسه سازی و ساخت بیمارستان ها کمک می کنند در راه ورزش حرفه ای و قهرمانی هم قدم بردارند چرا که کمک به ورزش باعث می شود از بسیاری از بیماری ها و ناهنجاری ها کاسته شود.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس از حمایت چندین ساله مسعود راستی از تیم شهید چمران تقدیر کرد و گفت : در شهرستان لارستان خیرین زیادی هستند که می توانند به اینگونه تیم ها کمک کنند اگرچه آنها تاکنون در ساخت و ساز اماکن ورزشی اقدام های خوبی کردند اما ساخت این سالن ها زمانی خوب است که با استقبال ورزشکاران همراه شود.
کامیاب بیان کرد امیدوارم با حمایت بیشتر خیرین لارستان شاهد رشد و شکوفایی تمام رشته های ورزشی در این شهرستان مستعد باشیم .
وی افزود : تیم شهید چمران نماینده ایران در مسابقات آسیایی است از این رو هم با وزیر ورزش و جوانان و هم با رییس فدرسیون هندبال مذاکره خواهم کرد تا با تیمی مقتدر روانه این مسابقات مهم شویم .
دومین دوره مسابقات هندبال بانوان باشگاه های آسیا قرار است مهرماه 96 در قزاقستان برگزار شود.
گزارش:‌حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
7368 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.