به گزارش ایرنا محمد هادی ایمانیه، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اما با وجود این طلب ها ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی اورژانسی و غیر اورژانسی در بیمارستان ها ادامه دارد و وقفه ای در ارائه این خدمات به وجود نیامده است.
وی بیان داشت: در سفر اخیر محمد جواد کبیر، رئیس سازمان بیمه سلامت ایران به استان فارس رایزنی های لازم برای پرداخت بخشی از بدهی این سازمان به دانشگاه انجام شد و توانستیم حدود 60 میلیارد تومان از مطالبات را وصول کنیم.
ایمانیه اضافه کرد: در عین حال تامین اجتماعی از مرداد ماه 95 و بیمه سلامت از مهر ماه 95 بدهی خود را به دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرداخت نکرده اند و اگر چه وقفه ای در ارائه خدمات بیمارستانی نداشته ایم اما انباشته شدن این بدهی ها موجب دلسردی برخی از کادر درمانی، پزشکان و متخصصان می شود.
وی، با اشاره به نامه برخی از استادان و متخصصان مبنی بر لزوم پرداخت بدهی دانشگاه، اظهار داشت: البته این حق استادان و پزشکان است که پیگیر مطالباتشان باشند، ما هم تایید می کنیم که استادان تمام وقت با جان و دل در بیمارستان ها کار می کنند و به حقوق خود نمی رسند اما مشکل عمده ما در بدهی بیمه ها به دانشگاه است.
او افزود: با وجود این مشکلات در عین حال این استادان و پزشکان در نامه ای موافقت کردند که به خدمات خود ادامه دهند و دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم همچنان پیگیر دریافت مطالبات آنهاست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در حال حاضر این دانشگاه پرداخت 10 ماه کارانه به پزشکان و 6.5 ماه به کادر بیمارستان ها بدهکار است.
ایمانیه گفت: اگر مطالبات این دانشگاه پرداخت شود، همه بدهی دانشگاه به کارکنان، پزشکان، سازمان های دارویی و شرکت های تجیهزاتی را پرداخت خواهیم کرد.
او بیان کرد: بیمارستان نمازی شیراز بیشترین مطالبات را از سازمان های بیمه گر دارد و بدهکارترین بیمارستان به پزشکان و کادر درمانی و بیمارستانی است.
ایمانیه افزود: بیمارستان نمازی بیش از 200 میلیارد تومان از سازمان های بیمه گر طلب دارد و این در حالی است که اغلب استادان تمام وقت در این بیمارستان مشغول به کار هستند و از وقت خود و خانواده هایشان صرف خدمت به مردم می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: همچنین 60 درصد از بیماران اورژانس بیمارستان نمازی از سایر شهرها به شیراز مراجعه می کنند از این رو خدمات این بیمارستان فرا استانی است و حتی به بیماران استان های شمال و شمال غرب کشور نیز در این بیمارستان خدمات ارائه می شود.
ایمانیه ادامه داد: با توجه به موارد یاد شده، سازمان های بیمه گر باید مطالبات بیمارستان نمازی را به صورت ویژه ببیند و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.