به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حسینعلی معزی در نشست شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس بیان کرد: از این تعداد 65 هزار و 483 نفر در مرحله شهرستان و یک هزار و 816 نفر در مرحله استان حضور داشتند.
وی افزود: از این تعداد نیز 74 دانش آموز و هشت فرهنگی به عنوان منتخب استانی در تابستان سال 96در مرحله کشوری شرکت خواهند کرد.
معزی گفت: در مسابقات قرآن سال جاری به صورت آزمایشی، مرحله مقدماتی استان حذف و دانش آموزان به صورت مستقیم از مرحله شهرستان وارد مرحله استانی شدند.
او بیان کرد: مرحله استانی این مسابقات در 2 بخش دختران و پسران در روزهای سی ام و سی و یکم فروردین‌ماه 96و به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز برگزار شد.
معزی افزود: مسابقات قرآن دانش آموزان دختر فارس روز سی ام فروردین‌ 96 با حضور 900 دانش ‌آموز و مسابقات دانش آموزان پسر سی و یکم فروردین با حضور قریب یک هزار دانش آموز از سراسر فارس برگزار شد.
رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش فارس بیان داشت: این مسابقات در رشته‌های قرآن شامل قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم و تفسیر و در رشته حفظ در 2 بخش حفظ عمومی و ویژه قرآن برگزار شد.
وی، ادامه داد: در رشته حفظ عمومی، دانش‌آموزان متناسب با پایه تحصیلی به حفظ سوره‌های قرآن پرداخته و رشته حفظ ویژه نیز شامل حفظ پنج، 10، 15، 20 جزء و کل قرآن کریم بود.
معزی گفت: مسابقات نماز نیز در رشته های اذان، احکام و انشای نماز و مسابقات عترت در رشته های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی برگزار شد.
او اظهار داشت: مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان سراسر کشور در تیر ماه و مرداد ماه 96 در شهرهای مشهد مقدس و اردبیل برگزار خواهد شد.
وی، با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان استان فارس گفت: در این مسابقات نیز 200 نفر از فرهنگیان شامل 110 نفر زن و 90 نفر مرد به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز با هم به رقابت پرداختند.
معزی افزود: این مسابقات در چهار رشته قرائت قرآن، حفظ، نهج‌البلاغه و احکام برگزار شد و نفرات ممتاز از هر رشته به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.
معزی در بخش دیگری از مطالب خود، با اشاره به اجرای طرح همخوانی قرآن در بین دانش آموزان فارس گفت: این طرح جایگزین مناسبی برای تواشیح است و با توجه به مزایای ویژه آن برای دانش آموزان نیاز به گسترش بیشتری در مدارس دارد.
وی، همچنین اجرای طرح قرائت تقلیدی قرآن در مدارس فارس را ضروری دانست و بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان این رشته تاکید کرد.
رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در مورد اجرای طرح مصباح الهدی در مدارس گفت: این طرح در قالب فعالیت های فرهنگی، هنری و علمی و با هدف شناساندن ائمه معصومین (ع) به دانش آموزان انجام می شود و تا کنون 14 عنوان کتاب در این زمینه در بین دانش آموزان سراسر فارس توزیع شده است.
معزی، همچنین به اجرای طرح تعالی درس قرآن در دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: این طرح نیز از سال 95 و به صورت آزمایشی در شهرستان سروستان اجرا شد و با توجه به بازخوردهای مثبت آن، در سال تحصیلی جاری نیز در مدارس همه مناطق و شهرستان های فارس به صورت داوطلبانه برگزار شده است.
او بیان کرد: تولید نرم افزارهای قرآنی ویژه تلفن همراه از دیگر اقدامات اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس است و برای همه کتاب های قرآن پایه های مختلف دوره ابتدایی یک نرم افزار و یک نرم افزار نیز ویژه نماز تهیه شد که از ابتدای سال 96 در دسترس اولیا و دانش آموزان قرار گرفته است.
معزی اضافه کرد: تا کنون در مجموع حدود 50 هزار دفعه بارگیری از این نرم افزارها انجام شده است و در آینده نزدیک نیز نرم افزار ویژه احکام تهیه می شود و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
وی، به اجرای طرح حفظ ملی قرآن (طرح نور) ویژه دانش آموزان و فرهنگیان رشته حفظ در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب 21 عنوان رشته برای تشویق دانش آموزان به حفظ قرآن انجام می شود و تا کنون یک هزار و 875 دانش آموز و فرهنگی این استان موفق به ثبت نام در این طرح شده اند.
معزی ادامه داد: برگزاری جشن عبادت دانش آموزان پسر عشایر سراسر کشور در شیراز، توزیع بیش از 60 عنوان کتاب در مدارس استان، توزیع بیش از 10هزار متر مربع فرش سجاده ای در مدارس، توزیع یک میلیارد ریال برای خرید موکت در شهرستان ها و توزیع بیش از 300 هزار جلد کتاب مسابقات قرآن، عترت و نماز در استان از دیگر فعالیت های مهم این اداره کل در سال تحصیلی جاری است.
7375 /6118
دریافت خبر: سهیلا شیبانی نژاد ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.