به گزارش ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی شامگاه شنبه در شب شعر سبط النبی که با حضور شاعران برجسته استانی و کشوری در شیراز برگزار شد، بیان کرد: متولیان و فعالان فرهنگی جامعه باید فضای تربیت و پرورش استعدادهای ارزشمند استان در زمینه شعر و شاعری را در مسیر تعالی ارزش ها فراهم کنند و شعرایی را پرورش دهند که تغییرات مثبتی را در جامعه ایجاد کنند.
وی با اشاره به برگزاری شب شعر سبط النبی در هر سال در استان افزود: انتظار است شعر آیینی در استان فارس به جایگاه اصلی خود برسد و شعرای به نام استان در این زمینه گام های اساسی را بردارند.
ایمانی اظهارداشت: شعر یکی از هنرهای متعالی در زبان و ادبیات فارسی و جامعه انسانی است و همواره هادی، راهنما و پیشوای جامعه است.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: در برخی از مواقع یک شعر تحولات و تاثیرگذاری بسیاری در جامعه ایجاد می کند و می تواند در مسیر تاریخ تغییر ایجاد کند که این مهم وظایف و مسئولیت هایی را برای شاعران به دنبال دارد.
ایمانی ادامه داد: شعر در جامعه اسلامی همواره با تعهد، بیان دردها و درمان و پاسخ به جامعه همراه است و شاعری که در محیط اسلامی رشد و پرورش می یابد می تواند در تعالی جامعه نقش مهمی را ایفا کند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه هنر شعر پیش برنده جامعه است عنوان داشت: پیش برندگی از ویژگی شعر و شاعران است که اگر تاثیرگذاری و پیشبرندگی این هنر و شاعران با مسئولیت های آنها همراه نباشد، آثار منفی مخربی را از جمله نفوذ دشمن به دنبال دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز گفت: گسترش شعر آیینی از برنامه های اجرایی امسال این اداره کل است که در این زمینه نیازمند همت و همکاری شاعران آیینی استان هستیم.
بهزاد مریدی بیان کرد: شب شعر سبط النبی از سال آینده به صورت استانی و متفاوت برگزار می شود که امیداوریم بتوانیم میزبان تعداد بیشتری از شاعران استان در این برنامه باشیم.
وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش ریحانه النبی در استان فارس اظهارداشت: نخستین دوره این همایش سال گذشته در استان فارس برگزار شد که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بناست این برنامه امسال با گستره ملی و بین المللی و با قوت بیشتری در استان برگزار شود.
او ادامه داد: امسال استان فارس میزبان همایش های مختلف مذهبی و فرهنگی است
در این برنامه 120 شاعر برجسته استانی و کشوری حضور داشتند و شاعرانی از جمله غلامرضا کافی، پروانه نجاتی، قیصری، غلامعلی مهدی خانی و فاضلی شعر خوانی کردند.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.