به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این مراسم اظهار داشت : طی سه سال گذشته به اندازه 10 سال در فارس کار فرهنگی شده است، شیراز در سال های گذشته جایگاه مناسبی در حوزه تئاتر نداشت ولی امروزه با همت دوستدان فرهنگ وهنر به جایگاه شایسته ای در حوزه های فرهنگی دست یافته است.
وی با اشاره به بازسازی سالن های تئاتر ابوریحان و سالن های استادان بخشی زاده ولایق واستاد ملکی گفت:بسیاری از این سالن ها قبل از بازسازی محل رفت وآمد مارها وحشرات موذی بود اما اینک با صرف کمترین هزینه به بهترین شکل بازسازی شده است.
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه تئاتر صرفا برای لهو ولعب ونشاط کسی نیامده است گفت:تئاتر فرصتی است برای حل مشکل ملت؛تئاتر درمانی ؛موسیقی درمانی امروزه یکی از شاخص های اصلی حوزه هنر است.
وی با یادآوری اینکه گروه های مختلف هنری این استان شخصیت‌هایی مطرح به دنیا معرفی کرده اند، افزود: بر اساس پیشینه پرافتخار و ظرفیت های بالای هنرمندان استان، ما نیز تصمیم داریم در تمام عرصه‌ های هنری قدمهای بلند برداریم و فرهنگ و هنر را در کشور و دنیا مطرح کنیم.
مریدی اضافه کرد: تلاش می کنیم زیرساخت های تولید آثار فاخر هنری را در استان ایجاد کنیم تا تمام شاخه های هنری بتوانند پله های ترقی را طی کنند و این اتفاق تنها با تلاش، همدلی و حمایت پیشکسوتان، تحصیل کرد‌گان و هنرمندان توانمند این بخش محقق خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین با تجلیل از شخصیت علمی و ادبی استاد مجید چیز فهم دانشمندیان در خوشنویسی و کتابت گفت : انواع شاخه‌های هنری نظیر نقاشی، معماری، تذهیب، کتاب آرایی و موسیقی از خوشنویسی الهام گرفته اند و تحت تاثیر چرخش قلم خوشنویسان به اوج رسیده اند .
مریدی گفت : نگارخانه استاد مجید چیزفهم فرصتی است تا فعالیت‌های جریان‌ساز، ضرورت بازیابی جایگاه هنر خطاطی و خوش‌نویسی را در تاریخ فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی برجسته ‎تر کند و به صورت عمومی نمایان‎ سازد.
مجموعه تالار های شهر شیراز یک هزار و 700 مترمربع مساحت دارد وبا همت وتلاش فرهنگوران فارس با صرفه جویی منابع مختلف ساخته شده است.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.