رضا دوستعلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهروندان می توانند با عضویت رایگان در کتابخانه های مراکز فرهنگی هنری منطقه 15 از ساعت 10 تا 16 از خدمات کتابخانه های این مراکز بهره مند شوند.
دوستعلی با اشاره به برنامه های فرهنگسرای خاوران در بخش فرهنگسرای کتاب سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: کتابخانه نابینایان و بخش علوم و فنون این فرهنگسرا با تمرکز ویژه بر ترویج فرهنگ مطالعه و برنامه‌ های شاخص ترویج کتاب خوب میزبان شهروندان است.
وی افزود: کتابخانه نابینایان طلوع با ارائه بیش از 7هزار عنوان کتاب های صوتی به نابینایان کل کشور و ارائه کتاب های مورد تاکید مقام معظم رهبری در قالب تولید محصولات کتابخانه از قبیل «پوتین های مریم»، «دختر شینا»، اینک شوکران و «آن 23نفر» و تولید کتاب بریل با عنوان «بی چشمداشت» اثر شاعر نابینا موسی عصمتی، دستاوردهای خود را در زمینه مطالعات، انتشارات و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارائه می کند.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه15شهر تهران هدف از برپایی غرفه نابینایان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را فرهنگسازی برای تغییر نگرش مردم در کمک و توجه به نابینایان و فراهم آمدن زمینه گسترش ارتباطات افراد جامعه با نابینایان عنوان کرد و گفت: افراد در این غرفه با خط بریل آشنا می شوند.
دوستعلی با اشاره به بخش علوم و فنون فرهنگسرای خاوران در نمایشگاه کتاب اظهار کرد: این غرفه در 2 بخش فیزیک و موزه حیات وحش پذیرای علاقه مندان است که در غرفه فیزیک، آزمایش های سادة فیزیک شامل میکروسکوپ های نوری و بیناکولر، پیل الکتریکی، قانون برنولی، تراتسفورماتور، جت باد برای بازدیدکنندگان انجام می شود.
وی افزود: غرفه موزه و حیات وحش فرهنگسرای خاوران بخش‌های متعددی دارد که عبارتند از حیوانات داخل الکل، جنین حیوانات و کارگاه تاکسیدرمی که در آن چگونگی فن حفظ و نگه‌داری موجودات به صورت غیر زنده به نمایش گذاشته شده است.
سی امین نمایشگاه‌ بین المللی کتاب تهران 13 تا 23 اردیبهشت ماه در محل شهر آفتاب برگزار می شود.

*برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه15 در فصل بهار
دوستعلی درباره برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه 15 تهران در فصل بهار گفت: این منطقه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری را با هدف ارتقای روحیه سرور و نشاط عمومی با تأکید و تقویت هویت اسلامی ایرانی و گسترش الگوی مهربانی و همدلی در میان شهروندان با محور هویت ملی، تحکیم روابط عاطفی و ترویج مهر و محبت به یکدیگر و ارتقای معنوی طراحی و تدوین کرده است.
رئیس فرهنگسرای خاوران با اشاره به فعالیت کتابخانه طلوع ویژه روشندلان در این فرهنگسرا اظهار کرد: این کتابخانه زمینه لازم را برای حضور روشندلان در فضایی مناسب فراهم کرده و در راستای گردهمایی روشندلان سطح شهر تهران در کتابخانه طلوع، برنامه های فرهنگی و هنری، برگزاری یک دوره مسابقه و اجرای نمایش ویژه این افراد اقدام می شود.
دوستعلی گفت: همچنین ویژه برنامه «رنگین کمان هفت رنگ» با هدف تقویت روحیه خوداتکایی و خودباوری کودکان با برگزاری چهار دوره کارگاه آموزشی و مسابقات کتابخانه ای در کتابخانه فرهنگسرای خاوران برگزار می شود.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 15شهر تهران افزود: در فصل بهار، بیش از 10 عنوان نمایشگاه هنرهای تجسمی؛ همچون عکاسی، نقاشی، طراحی، خوشنویسی با رویکرد شهری و اجتماعی در نگارخانه های این مراکز برپا می شود.
وی برپایی پاتوق فرهنگی و مذهبی جوانان در قالب برنامه هایی با موضوعات محافل ادبی و شعرخوانی، کارگاه داستان نویسی، فیلم سازی و نقد فیلم، تجلیل از نخبگان و پیشکسوتان عرصه فرهنگی را از برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه15شهر تهران در فصل بهار عنوان کرد.
دوستعلی گفت: برگزاری کارگاه های تخصصی مقابله با فرق انحرافی و جنگ نرم، کرسی های تلاوت قرآن، مراسم پرفیض هفتگی زیارت عاشورا، ویژه برنامه «ملکوتیان» در قالب دیدار از خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا و قرائت وصیت نامه شهدا، اردوی معرفتی حرم امام خمینی(ره) و نشست های آگاهی بخشی، حضور و مشارکت در برنامه های بچه های مسجد از دیگر برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه15شهر تهران است.
رئیس فرهنگسرای خاوران افزود: سلسله نشست هایی با حضور کارشناسان مجرب ویژه خانواده ها برای داشتن زندگی پرمهر و محبت با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص وظایف زن مسلمان جهت هدایت و تقویت روحی همسر و تربیت فرزندان و ارتقای سطح رفتار اجتماعی و روابط درون خانواده ای در مراکز فرهنگی هنری منطقه15شهر تهران برگزار می شود.
وی گفت: ویژه برنامه «روز روشنایی»، تولید و عرضه محصولات آموزشی و ترویجی از مباحث مطرح شده در این برنامه و تولید لوح های فشرده با موضوعات آداب سفر و خانواده سالم در راستای انتقال فرهنگ غنی اسلامی و مقابله با افکار و اندیشه‏ های غیراسلامی و حتی ضداسلامی در جهان امروز از دیگر برنامه مراکز فرهنگی هنری منطقه 15 شهر تهران است.
دوستعلی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «نور هدایت» به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان افزود: این برنامه روز یکشنبه(17اردیبهشت ماه) از ساعت 16 با حضور شهروندان و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قطبی نژاد و مولودی خوانی سیدعباس فرخچه در خانه فرهنگ ولیعصر(عج) برگزار می شود.
مراکز فرهنگی هنری منطقه 15 شهر تهران شامل فرهنگسرای خاوران، مجتمع فرهنگی هنری شهیدان جعفری نژاد، خانه فرهنگ ولیعصر(عج)، خانه فرهنگ پامچال و خانه فرهنگ ملکان است.
فرهنگسرای خاوران با متراژ 83 هزار مترمربع فضای فرهنگی و هنری، ورزشی و آموزشی به عنوان بزرگترین فرهنگسرای شهر تهران در میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:‌موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.