دکتر محمد هادی ایمانیه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نتیجه آزمایش خون خانم هاشمی خو بیمار اعزامی از یاسوج که قبل از دریافت خدمات سلامت در بیمارستان نمازی شیراز جان سپرد ، از سوی آزمایشگاه مرجع در تهران منفی اعلام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: نتیجه آزمایش خون شیر علی نوشاد دومین فردی که گفته شده بود بر اثر ابتلا به تب کریمه فوت کرده است نیز منفی اعلام شده و وی نیز به این بیماری مبتلا نبوده است.
ایمانیه بیان کرد : آزمایشگاه مرجع تشخیص دقیق علائم تب کریمه کنگو در تهران مستقر است و همه نمونه برداری های صورت گرفته از افراد بستری در بیمارستان های نمازی و شهید فقیهی شیراز نیز به این آزمایشگاه ارسال شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه شرایط استان فارس در ارتباط با بیماری تب کریمه کنگو بهتراز پارسال است گفت: چهار بیمار مشکوک به تب کریمه در شیراز بستری هستند و هنوز ابتلای آنها به این بیماری به تایید نرسیده است.
وضعیت ابتلا به بیماری کاملا تحت کنترل است و انتظار است که مردم از مجاری رسمی و معتبر اطلاعات خود را دریافت کنند چرا که فضاسازی در باره شیوع و فراگیری این بیماری در استان بی اساس است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از مردم خواست تا موازین بهداشتی و اموزه های سلامت در خرید و استفاده از گوشت قرمز را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه گاه علایم تب کریمه با علایم سایر بیماری ها اشتباه گرفته می شود از همگان خواست تا از پیش داوری درباره ابتلا به کریمه با مشاهده علایم مشکوک پرهیز و در این زمینه به نظرات کارشناسان دانشگاه توجه کنند.
6113/ 2027
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.