به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری فارس، سید یحیی هاشمی، با اشاره به انتشار بیانیه ای در برخی از سایت های خبری و شبکه های اجتماعی مبنی بر تحریم این نشست توسط دبیران تشکل های اصولگرا افزود: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، نشست های مستمر با دبیران احزاب استانی و شهرستانی در استانداری فارس و فرمانداری ها برگزار شده و نشست مذکور نیز در ادامه همین نشست ها بوده است.
وی ادامه داد: در دعوتنامه این نشست که در نهم خردادماه جاری برگزار شد، نخستین دستور جلسه چگونگی اجرایی کردن دستورالعمل نحوه تاسیس شعب و دفاتر استانی و شهرستانی احزاب و گروه های سیاسی دارای پروانه بود که دستورالعمل آن طی نامه شماره 29088 مورخ 27 اردیبهشت 96 وزیر کشور به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.
هاشمی اظهار کرد: دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری فارس نیز بنا به وظیفه ذاتی و قانونی خود نشست نهم خردادماه جاری را برای تبیین چگونگی اجرایی کردن این دستورالعمل برگزار کرد و از تمام دبیران احزاب برای شرکت در آن جلسه دعوت به عمل آمد.
او گفت: دستور دوم جلسه مذکور نیز ارائه گزارش از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان فارس بود که گزارش برگزاری این 2 انتخابات نیز در جلسه مذکور به دبیران احزاب حاضر در جلسه داده شد و موضوع انتخابات در حوزه شهرستان شیراز در دستور کار نشست احزاب قرار نداشت.
مدیر کل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری فارس اظهار داشت:‌ بنابراین موارد مطروحه در بیانیه دبیران تشکل های سیاسی جریان اصولگرایی در استان فارس مبنی بر اینکه می خواهند به زعم خود غائله ای که برپا کرده اند را ختم کنند اساسا دروغ و کذب محض بوده و قضاوتی صرفا بر پایه و اساس بغض سیاسی است.
هاشمی افزود: البته هیات های اجرایی و نظارت پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز و هیات نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان و در صورت نیاز هیات مرکزی نظارت و همچنین واحد حقوقی استانداری فارس پاسخ لازم را به مطالب عنوان شده در بیانیه دبیران تشکل های اصولگرای فارس خواهند داد.
به دنبال دعوت دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری فارس از دبیران احزاب سیاسی استان برای حضور در یک نشست، دبیران جبهه پیروان خط امام و رهبری، جامعه اسلامی مهندسان، حزب موتلفه اسلامی، جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جامعه اصناف و بازاریان، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی فرهنگیان، جامعه اسلامی دانشجویان، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی کارگران، جامعه اسلامی ورزشکاران و جامعه زینب (س) استان فارس با صدور بیانیه ای نشست مذکور را تحریم و از شرکت در آن خودداری کردند.
آنان ادعا کردند که این نشست برای رسمیت دادن به انتخابات مخدوش شوراهای شهر شیراز است.
تمام مراجع ذیصلاح، نتیجه این انتخابات را تایید کردند.
6122 /1876
دریافت خبر:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.