دکتر حمیدرضا پورقاسمی در این نامه که روز جمعه نسخه ای از آن را در اختیار ایرنا قرار داد، خطاب به رئیس جمهوری آورده است: دکتر روحانی عزیز، بدون شک اقشار مختلف جامعه با توجه به تخصص و احساس مسئولیت خود، از شما خواسته‌هایی داشته و انتظار می‌رود مانند گذشته با تدبیر خود، آن ها را شنیده و در جهت حل مشکلات اقدام نمایید.
استاد نمونه دانشگاه شیراز در سال 96 اظهار کرد: دیرزمانی است که منابع طبیعی کشور با وجود اهمیتی که داشته و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید نموده‌اند، شرایط مساعدی ندارد.
در نامه پژوهشگر برتر بخش کشاورزی کشور در سال 95 آمده است: متاسفانه بخش‌های زیادی از منابع طبیعی و محیط زیست تخریب شده و یا در معرض تخریب قرار دارند که خود می تواند منجر به مهاجرت و حاشیه نشینی بیش تر گردیده و پیامدهای اقتصادی-اجتماعی ناگواری به همراه داشته باشد. این استاد دانشگاه شیراز افزود: مشکلات زیادی از جمله عدم وجود قدرت بازدارندگی مناسب و هم چنین نداشتن وزارت‌خانه‌ای مستقل موجب یاس و ناامیدی از ادامه تحصیل و اشتغال قشر عظیمی از فارغ‌التحصیلان منابع طبیعی و محیط‌زیست شده است.
پورقاسمی اظهار کرد: سزاوار است در سالی که از طرف مقام معظم رهبری به عنوان 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' نام گرفته، جنابعالی با تدبیر خود در دولت دوازدهم برای این منابع ارزشمند چاره‌جویی نموده و امیدی که در این سالیان با نام شما دوباره در بین مردم شریف ایران شکل گرفته است را به متخصصان این منابع ارزشمند هدیه نمایید.
عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز ادامه داد: جناب آقای دکتر روحانی، تا زمانی که کشور وابسته به فروش نفت باشد که قطعاً از فرمایش های جنابعالی این هدف استنباط نمی‌شود و نتوانیم منابع طبیعی را به پول/کالای ارزشمند تبدیل نمائیم، در مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست به بیراهه رفته‌ایم.
وی بیان کرد: متاسفانه جوابگوی خیل عظیم فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های منابع طبیعی نخواهیم بود؛ قشری که در این دوره نیز چشم به تدبیر، اعتدال و عقلانیت شما دوخته و کلید امید شما را راه کاری در گشایش قفل مشکلات این منابع می‌دانند.
پورقاسمی افزود: در آیات قرآن، احادیث و روایات اهل دین اهمیت این منابع بارها مورد تاکید قرار گرفته و بدون شک شما نیز به درستی می دانید که زندگی همه موجودات عالم به این منابع باارزش وابسته بوده و حیات بدون آن ممکن نیست.
وی بیان کرد: جناب آقای دکتر روحانی، شایسته و بایسته است به لطف شما و دولت مردان، تاسیس 'وزارت منابع طبیعی و محیط زیست' که مورد تایید و خواسته بسیاری از متخصصان منابع طبیعی و محیط زیست کشور است در دستور کار قرار گرفته و در انجام این مهم اقدام های لازم صورت پذیرد.
پژوهشگر برتر بخش کشاورزی کشوردر سال 95 اظهار کرد: اینجانب و همکارانم در دانشگاه های مختلف کشور این موضوع را یک مطالبه ملی و به حق از جنابعالی دانسته و امیدواریم با توکل بر خداوند منان، این امر در دولت مردمی جنابعالی، تحقق یابد.
پورقاسمی در بخش آغازین این نامه خطاب به دکتر روحانی رئیس جمهوری نوشته است: بر خود وظیفه می‌دانیم پیروزی شکوهمندانه جنابعالی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری که به حق پیروزی تدبیر، امید و اعتدال بوده را تبریک عرض ‌نماییم و برای شما آرزوی توفیقات روزافزون و توان عمل به وعده و تعهدات هوشمندانه و منطقی را از خداوند منان خواهان و خواستار هستیم.
وی ادامه داد: مردم بزرگ و شریف ایران به مانند گذشته نشان دادند که همواره پای فرامین رهبر معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده و با تدبیر و تعقل گرایی جنابعالی هم سو بوده و بر همه سختی ها و مشکلات فائق خواهند آمد.
3002/ 2027
تنظیم خبر: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.