هادی پژوهش جهرمی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به رغم تاکید تمام مراجع بر صحت و درستی انتخابات اما عده ای از سر ناراحتی مباحث و مطالب نادرستی مطرح می کنند که ما به عنوان مجریان انتخابات وظیفه خود می دانیم که از رای و نظر مردم و حقوق منتخبان آنها دفاع کنیم.
وی ادامه داد:اعتقاد ما این است که انتخابات در استان فارس بدرستی و در سلامت کامل برگزار شده و اگر کسی ادله ای دارد به جای فضاسازی و جوسازی ادله خود را به شکل مستند ارائه دهد.
پژوهش درباره روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در فارس گفت: این استان دارای بیشترین تعداد فرمانداری و بخشداری در کشور است و برگزاری انتخابات از لحاظ اجرایی در این استان کاری سخت و سنگین است.
او اظهار کرد: در جریان انتخابات اخیر سه هزار و 575 صندوق برای انتخابات ریاست جمهوری و چهار هزار و 380 صندوق نیز برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شد.
پژوهش جهرمی افزود: تعداد صندوق های اخذ رای در شهرهای استان در هر 2 انتخابات برابر بود اما در روستاها تعداد صندوق های انتخابات شوراها از انتخابات ریاست جمهوری بیشتر بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، میزان مشارکت مردم فارس در انتخابات 29 اردیبهشت را 73 و 37 دهم درصد برشمرد و ادامه داد:در انتخابات ریاست جمهوری در 22 شهرستان استان از مجموع 29 شهرستان دکتر روحانی بیشترین آرا را به خود اختصاص داد.
پژوهش جهرمی گفت: در شهرستان ممسنی 74 و 99 دهم درصد، در شهرستان شیراز 72 و 60 دهم درصد و در شهرستان مرودشت 66 و 46 دهم درصد آرا به آقای دکتر روحانی تعلق گرفت.
او بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری هیچ شکایت حساسی که مشکل ایجاد کند نداشتیم و صحت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در تمام شهرستان های استان تایید شد.
وی گفت:آنچه مهم است اینکه انتخابات با مشارکت بالای مردم و مطابق قانون و در امنیت کامل برگزار شد و اعتراض های محدودی که مطرح شد نیز مورد بررسی قرار گرفت اما با توجه به اینکه آن اعتراض ها مطابق قانون نبود تاثیری در نتیجه انتخابات نداشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فارس، با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها در 102 شهر، 2 هزار و 230 روستا و 162 منطقه عشایری استان افزود: در شهرهای استان 546 نفر از سوی مردم به عنوان اعضای شورای پنجم انتخاب شدند و که از این تعداد 268 نفر اصلاح طلب، 121 نفر اصولگرا و 157 نفر نیز مستقل هستند.
پژوهش جهرمی افزود: تعداد داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات شوراها در این دوره از انتخابات و در مرحله هیات اجرایی کمتر از 2 درصد بود که نسبت به دوره قبل قابل مقایسه نیست.
وی ادامه داد: در مرحله بعد از سوی هیات نظارت تعدادی رد صلاحیت شدند که آن هیات مجددا تعدادی را تایید کرد.
مصاحبه کننده:‌ سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.