به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز، محمد فرخ زاده افزود: هم اینک این سازمان در 20 ایستگاه آتش نشانی خدمات امداد رسانی به شهروندان را انجام می دهد، لیکن بر اساس شاخص های سرانه جمعیت، نیروهای عملیاتی و شعاع دسترسی، تعداد ایستگاه های آتش نشانی باید به 32 ایستگاه برسد.
وی بیان داشت: با هدف نزدیک شدن به استانداردهای جهانی در مبحث ایمنی شهری، پس از بررسی و مطالعات انجام شده، زمین مورد نیاز برای احداث 2 ایستگاه آتش نشانی در محورهای سعدی و گویم تامین شد و از پانزدهم اسفند 95
عملیات اجرای این طرح ها آغاز شده است.
فرخ زاده افزود: ایستگاه گویم در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع و ایستگاه سعدی در فضایی به وسعت یک هزار و 60مترمربع احداث می شود و طبق قرارداد منعقد شده، این 2 ایستگاه آتش نشانی ظرف مدت یک سال ساخته خواهد شد.
وی بیان کرد: هم اکنون مرحله خاکبرداری هر 2پروژه به اتمام رسیده و مرحله فونداسیون آنها آغاز شده است.
او گفت: ایستگاه آتش نشانی شهرک گویم یک، که به عنوان ایستگاه پشتیبان است و در زمره ایستگاه های ویژه قرار دارد، محدوده شمال غرب شیراز، جاده شیراز - اصفهان، یاسوج، سپیدان، شهرک گویم، دو کوهک و قلات را پوشش می دهد.
فرخ زاده ادامه داد: ایستگاه آتش نشانی واقع در شهرک سعدی نیز محدوده محور شیراز - خرامه را با توجه به قرار گرفتن آرامستان بهشت احمدی در این محدوده پشتیبانی خواهد کرد.
وی اظهار داشت: در این ایستگاه ها تمهیداتی از جمله استقرار تیم های تخصصی، بالابر، مرکز اورژانس، ساختمان آموزشی و ورزشی، خودروهای تخصصی همراه با تجهیزات کامل و خودروهای ویژه عملیات های مخصوص برای تیم های امدادگر در نظر گرفته شده است.
فرخ زاده گفت: تیم های تخصصی شامل، امداد و نجات ارتفاع، غواص، موتورسوار، امداد چاه، امداد حیات وحش و کشف جسد است.
رئیس آتش نشانی شیراز اضافه کرد: علاوه بر 2 ایستگاه یاد شده، یک ایستگاه دیگر نیز در یک بوستان 580 هکتاری این شهر پیش بینی شده که هم اینک مراحل آماده سازی آن در دست اجراست.
فرخ زاده گفت: همچنین در نظر داریم 2 ایستگاه آتش نشانی شیراز را در سال 96 بازسازی کنیم و افزون بر این جانمایی برای ایجاد سه ایستگاه آتش نشانی و تملک زمین برای انجام این کار از دیگر برنامه های این سازمان در سال جاری است.
فرخ زاده، فرهنگ سازی ایمنی در بین شهروندان را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان داشت: ضرورت آموزش را نمی توان نادیده گرفت و با توجه به اهمیت آن، طراحی 2 پارک ایمنی در بوستان مادر و سایت تاکتیکی آموزش در شهرک والفجر شیراز در حال انجام است.
فرخ زاده افزود: در این بوستان های چند منظوره، فضاهای مناسب آموزشی برای کودکان و موزه آتش نشانی طراحی شده است تا بتوان به صورت علمی و عملی، کودکان را با مباحث ایمنی و آتش نشانی بیش از پیش آشنا کرد.
6122 /6118
دریافت خبر: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.