به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز، 'ساتوشی اومورا' در دیدار با شهردار شیراز که به کشور ژاپن سفر کرده بود، ضمن تاکید بر لزوم افزایش مناسبات فرهنگی و تبادل دانش میان شهر کیوتو و شیراز گفت: پایه گذاری نهادهایی برای شهرهای تاریخی که در چارچوب هایی ورای دیپلماسی رسمی ایفای نقش می کنند کاری دشوار است.
وی افزود: امیدواریم که شهرهایی نظیر شیراز بتوانند، کیوتو و دبیرخانه اتحادیه شهرهای تاریخی را در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده یاری دهند.
شیگنوری شیباتا، دبیرکل اتحادیه شهرهای تاریخی جهان هم در این دیدار، شیراز را یکی از شهرهای فعال این اتحادیه دانست و گفت: امیدواریم این شهر در آینده میزبان نشست سالانه مجمع عمومی این اتحادیه باشد.

** شیراز، آماده میزبانی کنفرانس اتحادیه شهرهای تاریخی است
شهردار شیراز هم در این دیدار گفت: مدیریت شهری و پارلمان محلی شیراز قادر است میزبانی مناسب برای اتحادیه شهرهای تاریخی جهان باشد.
علیرضا پاک فطرت بیان داشت: همچنین ما در زمینه تبادل گردشگر، برگزاری هفته های فرهنگی مشترک و سایر فعالیت های فرهنگی نیز آمادگی داریم چرا که این اقدام ها به فهم و شناخت مستمر از یکدیگر، توسعه پایدار و نهایتا صلح فرهنگی کمک شایانی خواهد کرد.
شهردار شیراز ادامه داد: دیپلماسی شهری در کنار دیپلماسی رسمی و دولتی می تواند راه های جدیدی برای تبادلات مثبت فرهنگی و تبادل دانش، فراروی ملت ها قرار دهد.
وی، با اشاره به اینکه شیراز تا سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شده، اظهار داشت: برای مطرح شدن شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و عناوین مهم بین المللی دیگر در چارچوب منزلت این کلانشهر اقدام خواهیم کرد.
شهر کیوتو ژاپن، با یک و نیم میلیون جمعیت در مرکز جزیره هانشو این کشور واقع شده و به پایتخت باستانی ژاپن با پیشینه ای بیش از یک هزار سال شهرت دارد.
این شهر، بنیانگذار اتحادیه شهرهای تاریخی جهان به شمار می رود و شیراز نیز از سال 93 به عضویت این اتحادیه درآمده است.
6122 /6118
دریافت خبر: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.