به گزارش ایرنا علی اصغر روزگار، سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: با افزوده شدن این مقدار پهنای باند، میزان پهنای باند ارتباطات سیار استان فارس بیش از 2 و نیم برابر افزایش می یابد.
وی ادامه داد: با این افزایش پهنای باند، علاوه بر بهبود وضعیت ارتباطی همراه اول استان، سطح کیفی خدمات ارائه شده به مشترکان ارتباطات سیار نیز افزایش می یابد.
او اظهار کرد: سال 95 نیز با هدف بهبود کیفیت و ارتقای شبکه همراه اول استان به نسل های سه و چهار، پروژه فاز هفت سیار را در شیراز اجرا کردیم که با نوسازی تجهیزات و بهینه سازی آنها، بسیاری از مشکلات ارتباطی در این زمینه برطرف شد.
مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: در ادامه اجرای این طرح، روز یکم خرداد ماه جاری اجرای پروژه هفت پلاس در سراسر استان را آغاز کردیم، با اجرای این پروژه و نوسازی تجهیزات، تمام نقاطی که مشکل آنتن دهی دارند و پوشش تلفن همراه در این مکان ها ضعیف است تقویت خواهند شد.
روزگار، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه صدور قبض های کاغذی تلفن ثابت از تیرماه 96 برای مشترکان این خطوط متوقف می شود، افزود: با حذف قبوض کاغذی که گامی در جهت حفظ محیط زیست خواهد بود، شهروندان به شکل الکترونیک و از طریق دیتا در جریان صورتحساب خود قرار خواهند گرفت.
وی بیان کرد: مشترکان تلفن ثابت می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت مخابرات به نشانی www.tcf.irو انتخاب گزینه پرداخت قبض تلفن ثابت، اقدام به پرداخت قبض خود کنند.
او افزود: روش دیگر دسترسی به قبض الکترونیکی، نصب اپلیکیشن 'پیام' بر روی تلفن همراه از طریق مراجعه به سایت payam.tci.ir/home/getapp و یا تماس رایگان با سامانه 2000 است.
مدیر مخابرات منطقه فارس بیان کرد: مشترکان تلفن ثابت در این استان همچنین می توانند شماره تلفن ثابت خود را (هشت رقم بدون کد شهر) به سامانه 3000713 پیامک و خلاصه قبض خود را دریافت کنند.
وی گفت: برای اجرای یک هزار و 730 طرح در سال 95 از جمله طرح فاز هفت، 261 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است.
او افزود: تمام این اعتبارات از محل پرداخت های مردم تامین و صرف اجرای طرح ها می شود و امیدواریم مشترکان ما با پرداخت به موقع قبوض خود، شرکت مخابرات را در زمینه ارائه خدمات مطلوب به شهروندان همراهی و کمک کنند.
روزگار بیان کرد: خودداری برخی شهروندان از پرداخت قبوض تلفن ثابتشان سبب شد که علیرغم میل باطنی و پس از چندین بار تذکر، سال 95 بر اساس قانون اقدام به جمع آوری حدود 120 هزار خط تلفن مشترکان در استان فارس کنیم.
وی، میزان بدهی مشترکان تلفن ثابت و همراه اول در فارس را 100 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: بدون تردید اگر مشترکان ما از پرداخت هزینه مکالمه های خود خودداری کنند، شرکت مخابرات قادر به تامین هزینه های خرید و نصب فناورهای جدید و توسعه خدمات ارتباطی نخواهد بود.
مدیر مخابرات منطقه فارس، ضریب نفوذ تلفن ثابت در فارس را حدود 32 درصد اعلام کرد و گفت: هم اینک در این استان حدود یک میلیون و 900 هزار خط تلفن ثابت نصب شده وجود دارد که از این تعداد، یک میلیون و 540 هزار خط فعال است.
روزگار، ضریب نفوذ همراه اول (دائمی و اعتباری) در فارس را نیز بیش از 98 درصد برشمرد و افزود: در حال حاضر در این استان چهار میلیون و 500 هزار خط همراه اول دائمی و یک میلیون و 500 هزار همراه اول اعتباری وجود دارد.
وی، با اشاره به آغاز اجرای پروژه تار نوری مخابرات ایران (تانوما) در فارس از ابتدای سال 96 گفت: با اجرای این طرح، شاهد توسعه فناوری فیبرنوری در خانه مشترکان و ارائه پهنای باند بالا به آنها خواهیم بود.
وی گفت: با آماده سازی زیرساخت های انجام این کار در سال 95، امسال 61 هزار فیبر برای منازل مشترکان متقاضی اجرا خواهیم کرد و تا پایان سال 120 هزار شماره دیگر نیز به این ظرفیت افزوده خواهد شد.
او افزود: متقاضیان می توانند برای آگاهی از جزییات این طرح و ثبت تقاضا، در روزهای آتی به سامانه شرکت مخابرات مراجعه و سرویس مورد نظر خود را خریداری کنند.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.