به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری
افزود: شمار طرح های تاسیسات گردشگری در حال ساخت استان فارس ظرف مدت یاد شده از 43 طرح به 91 طرح با حجم سرمایه گذاری هفت میلیون و 253 هزار و 617 میلیون ریال افزایش یافت.
وی بیان داشت: از این تعداد، 9 طرح آن در سال 95 با سرمایه گذاری یک میلیون و 278 هزار و 588 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، میزان اشتغال ایجاده شده در حوزه سرمایه گذاری این اداره کل در سه سال گذشته را 2 هزار و 668 نفر بیان کرد.
امیری گفت: فراهم کردن امنیت اقتصادی سرمایه گذاران، بهبود شرایط اقتصادی کشور که حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در استان فارس را در پی داشته از جمله علت های رونق سرمایه گذاری در صنعت گردشگری این استان است.
وی، همچنین در مورد بسته های حمایتی تهیه شده در زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این استان گفت: تعداد این بسته های حمایتی ظرف سه سال گذشته با 40 درصد افزایش از 30 بسته به 42 بسته افزایش یافته است.
امیری بیان داشت: برخی از امتیازها و مشوق هایی که به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری تعلق می گیرد شامل، پرداخت تسهیلات بانکی پس از 20 درصد پیشرفت فیزیکی طرح، معافیت از عوارض تغییر کاربری و تخفیف 50 درصد مالیات است.
وی افزود: واگذاری اراضی منابع طبیعی با قیمت کمتر و به صورت اقساطی، محاسبه تعرفه ها و عوارض بر اساس پایه واحدهای صنعتی و همچنین امکان واگذاری اراضی جزء برای احداث به سرمایه گذاران از جمله امتیازها و مشوق هایی است که برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری در نظر گرفته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: طبق نمودار سازمانی، انجمن های مردم نهاد در زیر مجموعه معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی قرار دارد و به عنوان بازوهای حمایتی، نقش مهمی در اجرای اهداف این سازمان ایفا می کنند.
امیری افزود: این اداره کل برای بهره گیری از ظرفیت های نیروهای کارآمد انجمن های مردم نهاد که علاقه مند به فعالیت در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری فارس هستند، از آنها حمایت می کند.
او گفت: شمار این انجمن های مردم نهاد از 18 انجمن در سال 92 به 31 انجمن در سال 95 افزایش یافت که نشان دهنده 72 درصد افزایش است.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.