حیدر عالیشوندی، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: از این تعداد انصرافی، 18 نفر مربوط به شهر جدید صدرا،
15 نفر بخش زرقان، 2 نفر خان زنیان، یک نفر لپویی و یک نفر متعلق به بخش داریون است.
وی افزود: پس از انصراف 176نامزد شورای اسلامی شهرستان شیراز، شمار کاندیداهایی که تا امروز ( 26اردیبهشت) در گردونه رقابت برای کسب کرسی های این نهاد در این شهرستان باقی مانده اند 591 نفر است.
عالیشوندی ادامه داد: شمار اعضای شورای شهر شیراز در دوره چهارم 21 نفر بود اما این تعداد برای دوره پنجم به 13نفر کاهش یافته است لیکن شمار نامزدهای شرکت کننده در پنجمین دوره انتخابات این نهاد در مقایسه با دوره چهارم افزایش چشمگیری داشته است.
او گفت: این افزایش تعداد نامزدها موجب می شود که دست اندرکاران برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی مستقر در شعب اخذ رای زمان بیشتری را به ویژه برای شمارش آرا صرف کنند.
فرماندار شهرستان شیراز بیان کرد: در زمان قانونی ثبت نام برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا
که از سی ام اسفند 95 تا ششم فروردین 96 انجام شد، در مجموع 2 هزار و 147 داوطلب در شهرستان شیراز برای رقابت در این انتخابات نام نویسی کردند که این تعداد در مقایسه با دوره چهارم بیانگر 10 و سه دهم درصد افزایش است.
عالیشوندی افزود: شهر شیراز با 829 داوطلب بیشترین شمار داوطلبان ثبت نام شده در این شهرستان را به خود اختصاص داد و از این تعداد 689 داوطلب تایید صلاحیت شدند و در حال حاضر از این تعداد 591 نفر در گرونه این رقابت باقی مانده اند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه روز بیست و نهم اردیبهشت ماه جاری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، برنامه ریزی های لازم برای برپایی انتخاباتی سالم صورت گرفته است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.