به گزارش ایرنا، روزنامه های خبرجنوب، عصرمردم، سبحان، نیم نگاه، افسانه، طلوع و شیرازنوین در شیراز به صورت روزانه منتشر می شوند و رویدادهای انتخابات را در کنار دیگر موضوع های خبری روز به مخاطبان گزارش می دهند.
روزنامه افسانه چاپ شیراز روز سه شنبه در شماره 3303 با انتشار عکسی از حسن روحانی و اسحاق جهانگیری نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این تیتر را با حروف درشت در صفحه نخست برجسته کرد: 'شیراز؛ مستقیم به پاستور'.
این روزنامه در صفحه اول نوشت: جهانگیری امروز (سه شنبه) ساعت 17 در ورزشگاه شهید دستغیب سخنرانی می کند.
روزنامه افسانه افزود: چهارسال پیش محمدرضا عارف در سفر شیراز با استعفای خود مسیر ریاست جمهوری روحانی را هموار کرد.
این روزنامه همچنین تیتر نخست خود را به اظهارنظر هنرمندان همچون ستاره اسکندری، الهام پاوه نژاد و الهام کردا از بازیگران سینما و تئاتر اختصاص داده است و از قول آنها نوشته است: نمی گذریم مسیر گفت و گو با جهان بسته شود.
روزنامه تماشا نیز این عبارت را برای تیتر نخست شماره 1252 خود برگزید: 'روحانی: ایران برای دفاع از حقوق ملت به وکیل نیاز دارد، نه قاضی' .
این روزنامه با اطلاع رسانی درباره سخنرانی روز سه شنبه اسحاق جهانگیری در شیراز، از قول وی نوشت: به چالش بزرگ بیکاری پایان می دهیم.
روزنامه تماشا همچنین به نقل از رئیسی در سفر به شیراز نوشت: بین چپاولگران و حقوق مردم دیوار می سازیم.
روزنامه خبرجنوب نیز در شماره 10502 سخنان رئیس قوه قضاییه را به عنوان تیتر نخست برگزید و نوشت: 'واکنش آملی لاریجانی به مناظره های انتخاباتی: فعلا سکوت؛ به وقتش می گویم'.
'دستور رئیس جمهور برای توقف هر اقدام جدید در خصوص یارانه نقدی'، 'فرماندار شیراز: هیچ کس حق دخالت در روند رای گیری را ندارد' ، 'روحانی: مردم باید بین قاضی و وکیل انتخاب کنند' و 'رئیسی: مردم غافل نیستند و نمی توان عقل آنها را به سخره گرفت' از دیگر عناوین انتخاباتی صفحه اول قدیمی ترین روزنامه در حال انتشار چاپ شیراز است.
روزنامه عصرمردم نیز در شماره 6062 سخنان رئیس قوه قضاییه را به عنوان تیتر نخست انتخاب کرده است و از قول آیت الله آملی لاریجانی نوشته است: کوچکترین فرصتی برای سوء استفاده به دشمن نخواهیم داد.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست، بیانیه تبیینی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت درباره سند 2030 را برجسته کرده و به نقل از این شورا نوشته است: فرمایش های رهبر انقلاب در خصوص سند 2030 فصل الخطاب است.
روزنامه شیرازنوین نیز در شماره 140سخنان معاون استاندار فارس در گفت و گو با ایرنا را با حروف درشت در صفحه اول برجسته کرد و به نقل از یدالله رحمانی نوشت: 'گره گشایی از مشکلات 470 واحد تولیدی در فارس'.
روزنامه سبحان دیگر روزنامه چاپ شیراز هم در شماره 4314 عکس و تیتر نخست خود را به سفر سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری به شیراز اختصاص داد و از قول وی نوشت: دیواری بلند میان چپاولگران و حقوق مردم ایجاد خواهیم کرد.
این روزنامه همچنین به نقل از حسن روحانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری نوشت که خطاب به برخی نامزدها گفته است: چرا این همه تهمت می زنید؛ مردم بین قاضی و وکیل انتخاب کنند.
روزنامه طلوع نیز با اشاره به اظهارنظرهای انتخاباتی، عنوان سرمقاله شماره 1956 خود را چنین انتخاب کرده است: 'با دنیا عاقلانه و مودبانه حرف بزنیم'.
روزنامه نیم نگاه دیگر روزنامه چاپ شیراز نیز تا لحظه انتشار این خبر در اختیار دفتر ایرنا قرار نگرفت و در پایگاه اطلاع رسانی آن نیز در دسترس نبود.
از آنجا که روزنامه های چاپ شیراز متعلق به بخش خصوصی هستند، هر روز و همزمان با فرصت قانونی تبلیغات انتخابات شوراها، بخش هایی از صفحات خود را به تبلیغات و معرفی داوطلبان شوراها و همچنین برنامه های ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری اختصاص داده اند.
7379 / 2027
خبرنگار: سعید فانی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.