به گزارش ایرنا محمد باقر قالیباف، عصر یکشنبه در جمع حامیان خود در شیراز افزود: سابقه مدیریتی من نشان می دهد که هرکجا قول انجام کاری را داده ام با کمک جوانان به آن عمل کرده ام.
او ادامه داد: در این مقطع نیز قول ایجاد پنج میلیون شغل داده ام که یک میلیون و 250 هزار مورد آن را در روستاها و مناطق محروم و بر اساس ظرفیت ها و مزیت های آن مناطق در زمینه کشاورزی و صنایع کوچک ایجاد خواهم کرد.
وی، با اشاره وعده پرداخت یارانه 250 هزار تومانی، گفت: امروز هستند خانواده هایی که جز یارانه هیچ محل درآمد دیگری ندارند اما یارانه ای که از سال 89 پرداخت آن آغاز شد 45 هزار و 500 تومان است که امروز ارزش خرید آن کمتر از 15 هزار تومان شده است.
قالیباف بیان کرد: امروز اگر 150 هزار تومان یارانه به مردم داده شود باز هم قدرت خرید آن به اندازه 45 هزار و 500 تومان سال 89 نیست.
وی ادامه داد: ما کاری به گرایش های سیاسی نداریم؛ همه گرایش ها و سلایق برای ما محترم هستند؛ آنجا که ما نگرانی داریم و باید در مقابل آن بایستیم این است که ظرفیت های اقتصادی در کشور برابر نیست و فقط چهار درصدی ها هستند که منفعت های میلیاردی می برند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در روز29 اردیبهشت با اراده و حضور شما جوانان، تمام اقشار و گروه های جامعه، کار را جایگزین حرف و عمل را جایگزین شعار خواهیم کرد.
قالیباف ادامه داد: امروز با هر نگاهی که داشته باشیم، نگاه انقلابی، حزب اللهی، میهن پرست و هر تعبیر دیگر، هر کس که دغدغه ایران و ایرانی را دارد و افتخار کشور را می خواهد باید در حل مشکلات اقتصادی کمک کند.
او اضافه کرد: امروز مشکل اصلی کشور ناکارآمدی مدیرانی است که در کشور مدیریت می کنند و عمده مشکلاتی که کشور با آن رو به رو است ناشی از مدیریت چهار درصدی هاست.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در حالی که در نظام اسلامی مدیر و وزیر باید تمام وقت خود را وقف خدمت به مردم کند، مدیران این دولت مثل خاندان قاجار همه چیز را قبلیه ای و طایفه ای اداره می کنند و به هر حوزه ای که می نگریم از خصوصی سازی گرفته تا بانکداری، صنایع و پتروشیمی، سر و کله آنها پیدا می شود.
وی ادامه داد: وقتی یک جوان ما برای دریافت وام ازدواج باید 2 یا سه سال در نوبت باشد، فردی 400 میلیارد تومان وام بدون وثیقه و بهره دریافت می کند.
قالیباف، وضعیت فعلی کشور را به لحاظ اقتصادی، بحرانی توصیف کرد و گفت: امروز در کشور بیکاری، رکود و گرانی وجود دارد و هیچ خانواده ای نیست که تحت تاثیر این مشکلات قرار نگرفته باشد.
او افزود: امروز با وجود تمام امکانات و ظرفیت ها در کشور، جوانان تحصیلکرده ما بیکار هستند و این بیکاری آنها را به سمت افسردگی کشانده است.
وی گفت: کشور ما که یک درصد از جمعیت و خاک جهان را به خود اختصاص داده اما از پنج درصد منابع دنیا برخوردار است نباید چنین شرایطی داشته باشد.
قالیباف، با اشاره به ظرفیت های استان فارس در زمینه های کشاورزی، گردشگری، پزشکی، معادن، نفت، گاز و صنایع الکترونیک گفت: با وجود تمام این توانمندی ها در این استان نیز شاهد وجود مشکلات متعدد و بیکاری جوانان هستیم.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.