به گزارش ایرنا، فرصت قانونی تبلیغات انتخاباتی این دوره از انتخابات شوراها بامداد پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه جاری آغاز شده و تا 24 ساعت قبل از ساعت شروع اخذ رای یعنی ساعت هشت صبح 28 اردیبهشت ماه ادامه دارد.
در این دوره از انتخابات شوراها که روز جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، شبکه های اجتماعی به یاری داوطلبان آمده اند تا برنامه ها و طرح های خود را به اطلاع مردم برسانند.
حامیان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز گروه های مختلفی برای حمایت از آنها تشکیل داده اند.
در همین حال، یک داوطلب انتخابات شوراها با ارسال پستی در شبکه های اجتماعی فارس از کد انتخاباتی خود که 125 بوده استفاده کرده است و برای این که این کد در ذهن رأی دهندگان باقی بماند، اظهار کرده است: 'تنها این کد می تواند آتش شهر را خاموش کند'!
تلفن 125، شماره تماس آتش نشانی است.
سیمای شهرهای استان فارس نیز در سومین روز فرصت تبلیغات انتخاباتی شوراها بیش از پیش تداعی کننده فضای انتخاباتی است.
علاوه بر اقلام تبلیغی فردی داوطلبان انتخابات شوراها، ائتلاف های 2 نفره و لیست های انتخاباتی نیز در فضای بصری شهرهای استان دیده می شوند.
حضور یک داوطلب انتخابات در یکی از شهرهای استان که از نعمت بینایی محروم است، از حاشیه های انتخاباتی این شهر است که از روحیه و اعتماد به نفس بالای وی حکایت دارد و یادآوری کننده ضرورت توجه دست اندرکاران شهری به حقوق معلولان است.
با گذشت سه روز از فرصت تبلیغات انتخاباتی، چهره ها و نام های جدیدی نیز در خیابان های شهر دیده می شوند.
'شهر پاک، مردم پاک، مسئولان پاک'، 'شیراز زیبا با فرهنگ کهن'، 'متخصص در امور شورا، متعهد در انجام وظیفه'، 'به عمل کار برآید نه شعار'، استقلال رأی، پیروزی اندیشه'، 'یار هم باشیم' و ... از شعارهای جدیدی است که در سومین روز تبلیغات انتخاباتی داوطلبان شورا در سطح شهر شیراز دیده می شود.
تبلیغات غیرمجاز از نظر اندازه و مکان نصب اقلام تبلیغی از موضوع هایی است که انتقاد فرماندار شیراز را برانگیخته است.
حیدرعالیشوندی در این باره گفته است: به داوطلبانی که قوانین و مقررات تبلیغات انتخاباتی را رعایت نکرده اند، با ارسال پیامک اخطار داده ایم.
به گفته فرماندار شیراز، تا شامگاه جمعه 22 اردیبهشت ماه جاری تخلفات 58 داوطلب انتخابات شورای شهر در شیراز و 25 داوطلب شورای شهر صدرا مستندسازی شده است.
از شهر گراش در جنوب استان فارس نیزخبر رسیده است که اعضای ستادهای انتخاباتی حسن روحانی و سید ابراهیم رئیسی در یک موسسه فرهنگی در این شهر به مناظره نشسته اند.
در همین حال، رصد فضای انتخاباتی دانشگاه ها نیز حاکی از آن است که تشکل های دانشجویی برای حمایت از نامزدهای مورد نظر خود به میدان آمده اند و ضمن دعوت از دانشگاهیان به شرکت در انتخابات، دلایل خود را برای اصلح بودن نامزد مورد نظر بیان می کنند.
2027/ 6118
گزارش: سیداحمد نجفی ** انتشاردهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.