به گزارش ایرنا، محمد حسن ضیائی فر شامگاه شنبه در همایش 'خلیج فارس در مسیر تاریخ' در شیراز افزود: بر خلاف ادعاهایی که می شود بشر امروز یک بشر حق محور، انسان محور و اهل تقید به حقوق بشر نیست و واقعیت های جهانی این را نشان نمی دهد.
وی ادامه داد: از جمله عوامل مهم این واقعیت تلخ نیز قدرت های بزرگی هستند که از حکومت های استبدادی منطقه حمایت می کنند و در فرایند رشد مردم سالاری در کشورهای مستقل دخالت دارند.
او اظهار کرد: ما یکی از جلوه های این وضعیت را در خلیج فارس می بینیم و یکی از مهمترین چالش های آن این است که حقوق بشر در خلیج فارس جریان پیدا نکرده و رویکرد حقوق بشری را غرب در خلیج فارس نمی خواهد و این انتقاد را فعالان حقوق بشر به سیاستمداران خود در اروپا نیز دارند.
ضیائی فرد گفت: افراد اهل مطالعه و محافل مستقل علمی باید به کمک دیپلماسی رسمی بیایند و توسعه شبکه همفکران در سطح منطقه و جهانی، می تواند به رویکرد حقوق بشری به خلیج فارس در جهت تقویت منافع ملی کشور و تقویت صلح و امنیت منطقه ای و استفاده بشریت از منابع خدادادی منطقه کمک کند.
وی با بیان اینکه امروز هم دولتهای مجاور خلیج فارس و هم بازیگران فرا منطقه ای صلح را در این منطقه مخدوش می کنند افزود: وقتی عمده درآمدها خرج خرید سلاح و التهاب در منطقه شود فرصت توسعه پیش نمی آید.
دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه 2 کشور هم در این آیین گفت: همایش خلیج فارس یک رویداد تبلیغی و رسانه ای نیست بلکه به دنبال این هستیم تا تبیین علمی و پژوهشی درمورد این همایش داشته باشیم.
مهدی حسینی افزود: این همایش که در سال های گذشته در استان های همجوار خلیج فارس برگزار می شد و امسال برای نخستین بار در استان فارس برگزار می شود در حقیقت یک اقدام عملی در دفاع از هویت تاریخی و ایرانی خلیج همیشه فارس است.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.