به گزارش ایرنا، دکتر سورنا ستاری شنبه در آیین افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز افزود: اقتصاد دانش بنیان یک اقتصاد مطلوب بر محور دانش و انسان است که در این نوع اقتصاد افراد دارای اعتماد به نفس و با دانش می تواند نقش مهمی در ایجاد شغل و کارآفرینی ایفا کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دانشگاه شیراز از قطب های توسعه علم در کشور است که می تواند نقش مهم و توسعه ای در اقتصاد دانش بنیان و کار آفرینی در جنوب کشور داشته باشد.
معاون رئیس جمهوری بیان کرد: دانشگاه شیراز گام های اولیه در زمینه اقتصاد دانش بنیان را مانند دیگر دانشگاه ها در کشور برداشته است و هم اینک فارس و شیراز در این زمینه فعال و موفق بوده است .
در این آیین مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز افتتاح شد.
این مرکز با هدف ترویج و توسعه فرهنگ نوآوری و کارآفرینی، نقش آفرینی در کارآفرینی، شناسایی افراد خلاق و هدایت به سمت کسب و کار نوپا، افزایش نقش نوآوران و کارآفرینان در خلق کار، تجاری سازی ایده ها و محصولات شرکت های دانش بنیان، پژوهش در کسب و کار جدید راه اندازی شده است.
مراکز شتاب دهنده جامع، شتابدهی، رشد و واحدهای فناور، خدمات تخصصی تجاری سازی از مراکز زیر مجموعه مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز است.
هم اینک در این مرکز هشت تیم در حال فعالیت هستند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری شنبه در سفری یکروزه به استان فارس سفر کرده است.
ستاری در نخستین برنامه های خود در شیراز نمایشگاه توانمندی های شرکت های دانش بنیان استان فارس را افتتاح و در آیین بهره برداری از مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرکت کرد.
شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس و حضور در آیین آغاز به کار نخستین آزمایشگاه دانش آموزی سلولهای بنیادی، پزشکی بازساختی وکشت بافت گیاهی فارس از دیگر برنامه های دکتر ستاری در سفر به شیراز است.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.