به گزارش ایرنا، محمدمهدی برومندی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مجموعه جهانی تخت جمشید افزود: با وجود این که دولت در شرایط دشواری از نظر منابع مالی روبرو است اما اعتباراتی که امسال برای این اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو اختصاص داده است، را نسبت به پارسال 2 برابر کرده است.
وی گفت: پارسال 10 میلیارد تومان اعتبار دولتی به مجموعه جهانی تخت جمشید اختصاص یافته بود.
این نماینده مجلس با اشاره به اعلام معاون رئیس جمهوری در این بازدید مبنی بر شکل گیری هیات امنای مجموعه جهانی تخت جمشید در بهار امسال گفت: امیدواریم با تحقق این امر، درآمدهای این مجموعه در همین محل هزینه شود.
مجموعه آثار تخت جمشید مربوط به دوره تاریخی هخامنشیان در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و در فاصله 55 کیلومتری شمال شیراز در محدوده شهرستان مرودشت واقع است.
زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر چهارشنبه در بازدید از این مجموعه گفت: هیات امنای مجموعه میراث جهانی تخت جمشید با اختیارات کامل در زمینه تصمیم گیری درباره این مجموعه در بهار امسال شکل می گیرد و پس از آن، درآمدهای بازدید گردشگران از این آثار تاریخی در همین مجموعه هزینه می شود.
3002 / 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.