به گزارش ایرنا سید محسن علوی، دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش اسیر شهرستان مُهر افزود: از این میزان پنج میلیون مترمکعب آن برای مصرف خانگی و مابقی برای تامین نیاز بخش صنعت این 2 شهرستان است.
وی بیان کرد: موضوع خرید آب برای شهرستان های مُهر و لامرد هم اینک از طریق وزارت نیرو به مناقصه گذاشته شده و امیدواریم با مشخص شدن پیمانکار هر چه زودتر در این زمینه اقدام شود.
این نماینده مجلس افزود: جنوب استان فارس با مشکل کم آبی مواجه است اما با انتقال آب از طریق دریا و شیرین کردن آن مشکل آب شهرستان های جنوب این استان به ویژه شهرستان های مُهر و لامرد ر زمینه مصرف خانگی و صنعت حل خواهد شد.
علوی، از فراهم کردن زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذار و حل مشکل اشتغال در شهرستان های مُهر و لامرد نیز به عنوان یکی دیگر از مهمترین نیازهای این 2 شهرستان یاد کرد.
دبیر کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: ایران در جریان مذاکرات هسته ای با گروه 5+ 1 در یک بازی ظریف دیپلماسی، عزت ایران در موضوع انرژی هسته ای را حفظ و به تعهدات خود عمل کرد و اکنون انگشت اتهام به سمت آمریکاست و دنیا آمریکا را به بد عهدی متهم می کند.
علوی، همچنین به انتخابات پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات نماد دموکراسی و مردم سالاری دینی کشور ماست و با توجه به این امر انتظار این است که همگان حضوری پر شور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا داشته باشند.
این نماینده مجلس ادامه داد: مردم در انتخابات ریاست جمهوری با شناخت کامل، شخصی را برگزیند که در مسیر انقلاب، رهبری و توسعه و پیشرفت کشور حرکت کند و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز افراد دلسوز و خدوم را که بتوانند به روند پیشرفت مناطق شهری و روستایی شتاب بخشند برگزیند.
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان بیست و نهم اردیبهشت 96 برگزار می شود.
فرماندار شهرستان مُهر هم در این نشست گفت: با بهره برداری از پالایشگاه بنزین یورو پنج این شهرستان که هم اینک در دست احداث است امیدواریم علاوه بر ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار این شهرستان، 50 درصد از بنزین مورد نیاز استان فارس را نیز تامین کنیم.
سید محمد موسوی افزود: همچنین امیدواریم با راه اندازی کارخانه سیمان شهرستان مُهر که با سرمایه گذاری بیش از 600 میلیارد تومانی بخش خصوصی قرار است در سال 96 در بخش اسیر این شهرستان عملیات ساخت آن آغاز شود، پاسخگوی ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار این شهرستان باشیم.
وی، همچنین بر جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای رونق اشتغال در شهرستان مُهر و استفاده از نیروهای بومی در واحدهای صنعتی این منطقه تاکید کرد.
در ادامه این نشست، نماینده دهیاران بخش اسیر و رئیس شورای اسلامی این منطقه، خواستار مهار روان آبها برای جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی، منازل مسکونی و تقویت منابع آب زیر زمینی شدند.
استقرار اداره های آبفای شهری، گاز و همچنین تخصیص عوارض آلایندگی پارس جنوبی به شهرستان مُهر از دیگر مباحثی بود که به عنوان مطالبات مردم بخش اسیر در این نشست مطرح شد.
شهرستان مُهر در فاصله 320 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
6118
خبرنگار: قاسم حاجی پور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.