به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، نخستین همایش بین‌المللی نقش ادیان در اخلاق صلح، عفو و دوستی در تاریخ 2 و 3 اردیبهشت ماه در شیراز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید رحیمیان، ذبیر این همایش ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: پیشنهاد شده با برگزاری این همایش و ارائه مستندات شهر شیراز به عنوان پایتخت صلح خاورمیانه معرفی شود. 

وی با بیان اینکه این همایش ملی با حضور اندیشمندان، فعالان صلح و نمایندگان ادیان الهی در روزهای دوم و سوم اردیبهشت برگزار می‌شود، افزود: در این همایش آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی، علی اکبر ولایتی، استاد مطالعات اسلامی دانشگاه جرج ماسون، استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه استکهلم سوئد و دیگر چهره‌های سرشناس جهانی حضور دارند. 

رحیمیان افزود: همواره استفاده از ادیان با نیات سوء فاجعه‌بار بوده و به همین منظور تلاش داریم با برگزاری چنین همایش‌هایی موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با اشاره به برگزاری این رویداد مهم گفت: اسقف اعظم ارامنه ایران به همراه نمایندگانی از اقلیت‌های مذهبی رسمی کشور در همایش بین‌المللی نقش ادیان در اخلاق صلح، عفو و دوستی به میزبانی شیراز حضور می‌یابند. 

دبیر علمی همایش بین‌المللی نقش ادیان در اخلاق صلح  با بیان اینکه در طول مدت برگزاری این همایش 45 مقاله در قالب سخنرانی ارائه می‌شود، تصریح کرد: در کنار این رویداد مهم فاز نخست موزه صلح افتتاح می‌شود. 

به گزارش تسنیم همایش بین‌المللی نقش ادیان در اخلاق صلح، عفو و دوستی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس برگزار می‌شود و حضور متقاضیان در این همایش آزاد است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619899
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.