به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی این اداره کل، نبی الله مرادی اظهار داشت: مناطقی که زایش حیات وحش از جمله قوچ و میش ، کل و بز و آهوان و برخی از گوشتخواران و پرندگان در آن بیشتر است شامل پارک ملی بمو است.
وی ادامه داد:زایش گوزن زرد در میانکتل ارژن و جبیر در نی ریز و سایر حیوانات در مناطق حفاظت شده استان بیشتر است.
مرادی افزود:برای جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان و زادآوری ایمن حیات وحش،ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی و بدون وقفه مناطق را کنترل می کنند.
وی گفت: از ورود افراد متفرقه به مناطق حساس مناطق از جمله پارک ملی بمو در جوار شهر شیراز جلوگیری می شود.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس افزود: با توجه به ممنوعیت بازدید تاپایان فصل زایمان مجوز بازدید از مناطق حساس پارک ملی بمو و سایر مناطق حفاظت شده صادر نخواهد شد.
مرادی بیان کرد:یگان حفاظت محیط زیست با برپایی چادر در ارتفاعات مناطق حفاظت شده و حساس، حفاظت از مناطق در این فصل را به طور جدی به انجام می رساند.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: دراین مدت گروه های سیار یگان حفاظت محیط زیست استان و پاسگاه های محیط بانی فعال تر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند کرد و از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیرمجاز به شدت جلو گیری خواهد شد.
وی گفت:در صورت جداسازی نوزاد حیوانات از والدینشان در روزهای اول تولد، حیوان مادر در اثر عفونت غدد شیری دچار مشکل می شود و نوزاد متولد شده بدلیل ننوشیدن شیر مادر دچار سوء تغذیه می شود و رشد مناسبی نخواهد داشت .
مرادی افزود:به همین علت به شدت با شکارچیان و اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات می کنند و این عمل غیر عاطفی و غیر انسانی را انجام می دهند برخورد می شود و آنها را تحویل مراجع قضایی خواهیم داد.

** تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در استان فارس
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت گوزن زردمیانکتل ارژن فارس متولد شد.
طرح توسعه سایت مذکور از سال 1390 شروع شده و مراحل پایانی را طی کرده است و به زودی گوزن ها در بخش توسعه یافته رها می شوند.
گوزن زرد ایرانی از نظر ارزش حفاظتی جزو گونه های در معرض خطر انقراض سازمان بین‌المللی حفظ حیات وحش قرار دارد.
گوزن زرد ایرانی جثه ای کوچکتر از مارال و بزرگ تر از شوکا دارد.
دریافت : نیکنام خشنودی ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.