به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این باره به خبرنگاران گفت: با توجه به انتخاب شیراز به عنوان یکی از پایتخت های کتاب کشور، این طرح در این راستا و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی اجرا می شود.
مهدی امیدبخش افزود: در این طرح روزانه به مدت 2 ساعت به دوستداران و علاقمندان در مترو شیراز به صورت رایگان کتاب اهدا می شود.
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس درباره اهمیت ترویج کتابخوانی در جامعه گفت: پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های ما با امثال و قصه های حکمت آمیزی که بزرگترهایشان برایشان نقل می کردند تربیت می شدند و رفتارهای اجتماعی متناسب با دوران خود را می آموختند اما امروز ما از فقدان آن بزرگترها در رنج هستیم یا در هیاهوی شبکه های اجتماعی و رسانه های رنگارنگ، صدای آنان را نمی شنویم.
وی ادامه داد: معضل دیگری که بر بار نا آگاهی ما می افزاید کتاب نخوانی است و یکی از دلایلی که کتاب نخوان ها برای کتاب نخوانی خود ارائه می دهند کمبود وقت است.
امیدبخش گفت: چندی است که درطرحی نو برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، برای اولین بار کتاب هایی تحت عنوان کتاب یک صفحه ای منتشر می شود و وجه تمایز این کتاب با کتاب های معمولی در شیوه ارائه آن است که بصورت تک برگی است و خواننده می تواند پس از مطالعه آن را به دوستان خود هدیه دهد.
وی اظهار کرد: مطالعه یک دقیقه ای کتاب های یک صفحه ای در اماکن عمومی، تاکسی، مترو، اتوبوس، بانک و هر جا که یک دقیقه وقت آزاد دارید جایگزین مطلوبی برای درد دل با موبایل و بازآشنایی و آشتی با کتاب عزیز آن یار وفادار خواهد بود.
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: این اداره کل به همراه شرکت آسان رسان و شرکت قطار شهری شیراز اجرای طرح مترو کتاب را در شیراز برعهده دارند.
وی ادامه داد: برخی شرکت ها و سازمان ها مانند شرکت نمایشگاه های بین المللی، سازمان همیاری شهرداری ها، شرکت تیر و ستون پارس، شرکت همیارنت، مجموعه رستوران های شاندیز، مجموعه فرهنگی کافه گفتگو، بنیاد کودک، مجموعه غذایی دیوال، شرکت ثریا، شرکت سی پی و بنیاد خیریه یاس نیلی در راستای رسالت اجتماعی خود و با حمایت از این طرح گام موثری را درافزایش آگاهی و ارتقای فرهنگ شهروندی برداشته اند.
7387/ 2027
خبرنگار: رضا قادری ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.