به گزارش  خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی آئین افتتاح نمایشگاه پوستر مرگ بر استکبار(مرگ بر آمریکا، اسراییل و آل سعود) و نمایشگاه عکس فجر انقلاب اسلامی با حضور محمد کرم‌اللهی دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی و رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، نیما زارع مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس و احمد همتی بوشهری معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز در نگارخانه وصال شیراز برگزار شد.

همچنین مجموعه نمایشگاه‌های مروری بر آثار هنرهای تجسمی قرآنی دانشجویان سراسر کشور در مرکز آفرینش‌های هنری دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، مدیریت دانشگاه شیراز، معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی فارس و موسسه آموزش عالی هنر شیراز به همین مناسبت برپا شده است.

شایان ذکر است این نمایشگاه‌ها تا پایان هفته هنر انقلاب اسلامی در نگارخانه‌های مختلف شیراز برپاست.

جغرافیای نگاه بسیج جهانی است

رییس شورای عالی بسیج هنرمندان استان فارس با اشاره به اهمیت مقوله جذب گفت: در حوزه جذب و آموزش هر کس کوچکترین استعدادی دارد باید جذب شود اگر ذره‌ای استعداد هنری در وجود  فرد علاقه‌مندی دیدید باید جذبش کنید اما یادمان باشد صرف جذب کردن کار تمام نمی‌شود.

وی در کنار جنبه‌های تعلیمی وجوه تربیتی را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: وقتی از کادر تراز انقلاب اسلامی و بسیج سخن می‌گوییم یعنی نگاهمان فراتر از مملکتمان است. بسیج چیزی نیست که در مرزهای جغرافیایی ایران تعریف شود.

کرم‌اللهی گفت: بسیج مطالبه جهانی دارد و ما نیز باید افق دیدمان باز باشد. جغرافیای نگاه بسیج جهانی است، اما همزمان با این نگاه بصیرت الهی و عمل انقلابی دارد و عمل انقلابی همان کار جهادی است

وی گفت: وقتی مکلف می‌خواهد ادای تکلیف کند به نتیجه فکر نمی‌کند، وقتی آنچه را که توانست برای خدا انجام داد، آن وقت جهادگر است و می‌توان او را نیروی جهادی به شمار آورد. کار جهادی فقط کار کردن نیست بلکه کار درست کردن است که بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب یعنی کار به موقع ، به اندازه و موثر.

کرم اللهی بیان کرد: مقوله هنر در حال حاضر در صدر اولویت‌های حوزه برنامه‌ریزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته است و شما هنرمندان بسیجی باید از این فضا استفاده کرده، شاکر این نگاه باشید و آن را قدر بدانید تا مبادا این فرصت از دست برود.

شهید علی صیاد شیرازی الگوی بی‌بدیل «تبعیت از ولایت» است

مراسم گرامیداشت هجدهمین سالگرد شهادت شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر، مسئولان استان فارس و جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شیراز برگزار شد. 

سردار غیاثی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی در خانواده‌ای ارزشی پرورش یافته بود، گفت: شهید صیاد شیرازی الگوی بی‌بدیل تبعیت از ولایت است و دلدادگی ایشان به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بی‌نظیر بود. 

وی با بیان اینکه اهتمام به نماز اول وقت یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شهید صیاد شیرازی بود، گفت:  این شهید والامقام نماد وحدت و هماهنگی بین ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس بود و پس از آن در سِمَت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در تعامل بین نیروهای مسلح کشور نقش کم نظیری داشت. 

فرمانده سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه شهید صیاد شیرازی درعرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی به خوبی ایفای نقش کرد، گفت: شهادت کمترین اَجری بود که خداوند متعال می‌توانست نصیب ایشان کند و حیف بود شهادت نصیب او نشود. 

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی الگوی تمام عیار برای اعضای نیروهای مسلح بخصوص جوانان عضو نیروهای مسلح کشور است، البته ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شهید بزرگوار خاص نیروهای مسلح نیست و در تمام عرصه‌ها می‌تواند بهترین الگو برای نوجوانان و جوانان امروز و آینده کشور باشد. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612516
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.