هادی پژوهش جهرمی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بنا بر ماده 62 اصلاحی آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی، استفاده تبلیغاتی از صداوسیما، میز خطابه نماز جمعه یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد ممنوع است و پیگردهای قانونی برای متخلفان پیش بینی شده است.
وی گفت: در ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری نیز انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نمازجمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد ممنوع اعلام شده است.
وی با تاکید بر ممنوعیت فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری گفت: اداره ها، سازمان ها، ارگان های دولتی و نهادها و اعضای آنها با ذکر سمت خود حق ندارند له یا علیه هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی، اعلامیه، اطلاعیه و پلاکارد ارائه کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: مفاد بندهای 15 و 16 سیاست های کلی انتخابات ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره های ذیل آن و ماده 62 اصلاحی آیین نامه اجرایی قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در ابلاغیه ای به اطلاع همه اداره های کل، ارگان ها، سازمان ها، نهادها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداری های استان رسیده است.
وی یادآوری کرد: پاسداری از آزادی و سلامت انتخابات و حق انتخاب و حق انتخاب آزادانه افراد و صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس در قانونگذاری، اجرا و نیز رعایت کامل بی طرفی از سوی مجریان و ناظران و برخورد موثر با خاطیان از موارد تاکید شده در بند 15 سیاست های کلی انتخابات است که اجرای آن در دستور کار عوامل برگزاری انتخابات در کشور و به طور مشخص در استان فارس قرار دارد.
پژوهش جهرمی گفت: بنا بر بند 16 سیاست های کلی انتخابات، ورود نیروهای مسلح، قوای سه گانه اعم از وزارتخانه ها و دستگاه های تابعه آنها، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی در دسته بندی های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان ممنوع است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.