به گزارش ایرنا امیر سرتیپ حسین محمدی، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز، ضمن گرامیداشت بیست و یکم فروردین سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی افزود: باید بکوشیم تا با نشر هر چه بیشتر و بهتر آثار به جا مانده از این شهید عزیز و سایرقهرمانان میهن اسلامی و تدریس آنها در دانشگاه ها، جوانان و نسل امروز را با اسطوره های این مرز و بوم بیشتر آشنا کنیم تا آنان نیز بتوانند ادامه دهندگان راه آنان باشند.
وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی که دلاوری ها، از خودگذشتگی ها و نام پر افتخار و جاودانه او با هشت سال دفاع مقدس عجین شده، نمونه بارز شرف و غیرت ایرانی بود و با تواضعی که داشت توانست بر دل های افراد حکومت کند و در حقیقت صیاد دل ها باشد.
امیر سرتیپ محمدی بیان کرد: فرماندهی شهید صیاد شیرازی، تلفیقی از شخصیت مذهبی وی و اجرای تعاریف دقیق نظامی بود و در ردیف اولین فرماندهانی بود که وارد کردستان شد و شهید مصطفی چمران را در حل بحران پدید آمده در غرب کشور یاری کرد.
فرمانده سابق ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح هایی که باعث شکسته شدن محاصره شهرهای سنندج، پادگان مریوان، بانه و سقز شد از طرح هایی بود که شهید صیاد شیرازی در آنها حضور اساسی داشت.
وی، شهید صیاد شیرازی را فردی نابغه در مسائل استراتژیک دانست و افزود: این امیر سرافراز ارتش اسلام با توانی شگفت انگیز و روحیه کم نظیر، در سلسله عملیات های پیروزمندانه ای از جمله ثامن الائمه، طریق القدس، بیت المقدس، رمضان و بدر، فرماندهی نیروی زمینی ارتش را بر عهده داشت و همیشه در سازماندهی و مدیریت و انتخاب فرمانده هان و مدیران به سه اصل تعهد و تخصص و تجربه توجه ویژه ای داشت.
امیر سرتیپ محمدی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی تعهد را در چهره خدمت، توکل را در خطرپذیری، شایستگی را در مسئولیت پذیری و ایثار را در عمل می دید به نحوی که سال 67 در عملیات مرصاد، زمانی که مرزهای غرب ایران مورد هجوم منافقین و ارتش عراق قرار گرفته بود با هدایت نیروی های رزمی منطقه به ویژه نیروی هوایی و هوانیروز ارتش، منافقین را در گردنه مرصاد تار و مار کرد و آخرین برگ تاریخ پر افتخار دفاع مقدس را به نام خود رقم زد.
وی گفت: پس مانده های زخم خورده مرصاد در روز بیست و یکم فروردین سال 1378 این فاتح بزرگ فتح المبین، بیت المقدس و یکی از بزرگترین سرمایه های کشور را آماج تیرهای کینه خود قرار دادند و قامت استوار امیر ارتش اسلام را به خاک افکندند.
شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در سال 1323 خورشیدی در روستای کبود گنبد شهرستان درگز از توابع استان خراسان رضوی تولد یافت. او پس ازاتمام تحصیلات ابتدایی و دبیرستان وارد دانشکده افسری و در سال 1346 موفق به اخذ دانشنامه لیسانس از آن دانشکده شد.
شهید صیاد شیرازی، فرمانده پیشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عضو شورای عالی دفاع و یکی از فرمانده هان جنگ دوران دفاع مقدس بود.
وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت چند سال در بخش های مختلف ارتش به ویژه درغرب کشور به پاسداری از کشور پرداخت و در سازماندهی و فعالیت نیروهای انقلابی در ارتش تلاشی گسترده داشت.
شهید سپهبد علی صیاد شیرازی روز بیست و یکم فروردین سال 1378 در حالی که به قصد عزیمت به محل کار خود از منزل خارج شده بود مورد سوء قصد یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین قرار گرفت که پس از انتقال به بیمارستان به خیل شهیدان پیوست.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.