ناصرشمس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار داشت: تا پایان اردیبهشت‌ نیز نیمی دیگر از اتوبوس‌ها زیر بار می‌رود تا شاهد نوسازی بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز باشیم.

شمس خاطرنشان کرد: اولویت امسال شهرداری شیراز در بخش حمل و نقل توسعه حمل و نقل عمومی در شهر شیراز است و در این زمینه نیز بازگشایی معابر و جهت‌دهی به خطوط اتوبوس انجام می‌شود.

وی افزود: براساس آمار موجود در روز حدود 650 هزار مسافر در شیراز با اتوبوس شهری جابجا می‌شوند و این نشان دهنده استقبال عمومی از اتوبوس‌های شهری است و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز به برنامه‌های دیگر این معاونت در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام مسیرهای دوچرخه‌سواری در شیراز اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر اجرای مسیرهای ایمن دوچرخه‌سواری در مناطق سه٬ یک و شش شهرداری در دو فاز 24 کیلومتری در حال اجرا است.

وی بیان کرد: شهروندان شیرازی می‌توانند با ورود به این مسیرهای دوچرخه‌سواری و استفاده از کارت شهروندی نسبت به تحویل دوچرخه اقدام کرده و در این مسیرهای مشخص دوچرخه‌سواری را انجام دهند.

شمس به اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو  در شیراز اشاره کرد و گفت: این طرح در سالجاری ادامه می‌یابد و قرار بر این است طوری برنامه‌ریزی شود که حداقل در روزهای سه‌شنبه مدیران و کارکنان شهرداری شیراز از خودرو استفاده نکرده و دوچرخه را جایگزین کنند.

وی افزود: همچنین در راستای داشتن هوای پاک و فرهنگ‌سازی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی همچون سال گذشته طرح تبدیل موقت برخی خیابان‌های مرکزی شهر شیراز به پیاده‌راه اجرایی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین به موضوع هوشمندسازی بلوارهای بزرگ شهر شیراز به دوربین‌های نظارتی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد دوربین‌های نظارتی در شهر شیراز از 100 دوربین به 400 دوربین افزایش یافت.

شمس افزود: همچنین در این راستا 270 کیلومتر فیبر نوری ایجاد شد و کنترل ترافیک شهر شیراز نیز توسط این دوربین‌های نظارتی در حال انجام است.

وی از کاهش تصادفات در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته خبرداد و گفت: در نوروز سال گذشته تعداد تصادفات در شیراز 14 تصادف بود که امسال به چهار تصادف کاهش یافت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 609415
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.