به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان فارسمحمدحسن طالبیان با اشاره به آمار بازدیدکنندگان از 21 پایگاه جهانی اظهار داشت: از ابتدای نوروز تا پایان 12 فروردین 96، آمار بازدیدکنندگان از مجموعه‌های جهانی درمجموع به 2 میلیون و 524 هزار نفر رسید. 

 به‌گفته معاون میراث‌ فرهنگی کشور بیشترین آمار بازدیدکنندگان مربوط به مجموعه جهانی پارسه و پاسارگاد (تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و نقش رجب ) با 404 هزار و 623 است. 

وی بیان کرد: براساس آمار ارائه‌ شده استان فارس با یک‌ میلیون و 568 هزار و 498 نفر بیشترین آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است، همچنین استان‌های خراسان‌رضوی با یک ‌میلیون و 428هزار و 403 و استان اصفهان با 788هزار و 758 نفر در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

امضای طومار حمایت از آثار میراث فرهنگی و محیط زیست در فراشبند فارس

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراشبند گفت: در راستای حفاظت و حمایت از آثار تاریخی و محیط زیست فراشبند طومار حمایت از آثار میراث فرهنگی و محیط زیست در این شهرستان به امضاء رسید. 

مرتضی کشاورز با اعلام این خبر افزود: طومار حمایت از آثار میراث فرهنگی و محیط زیست در فراشبند با حضور 13 گردشگر آمریکایی و آفریقایی مقیم آلمان امضاء شد. 

وی اظهار داشت: در حاشیه مراسم امضای طومار حمایت از آثار تاریخی و محیط زیست فراشبند این گردشگران برای آشنایی با آداب ورسوم سنتی مردم شهرستان، از اقامتگاه بومگردی طرح گردشگری جامعه بنیاد تیره هیبت لو واقع در فراشبند نیز بازدید کردند.

امدادرسانی به حادثه دیدگان واژگونی پژو 405 و نجات جان قایق سواران دریاچه مهارلو 

امدادگران جمعیت هلال احمر شیراز روز دوشنبه 14 فروردین ماه به دو حادثه واژگونی خودرو پژو 405 و گم شدگان قایق سوار در دریاچه مهارلو، امدادرسانی کردند. 

فیض الله جعفری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس از وقوع حادثه واژگونی یک دستگاه خودرو پژو 405 در کیلومتر 50 محور شیراز – کازرون خبر داد و گفت: در پی واژگونی این خودرو در محور یاد شده و تماس تلفنی مردمی با شماره 112 جمعیت، بلافاصله تیم امدادی از پایگاه شهید ماهوری دشت ارژن به محل مورد نظر اعزام شد.

وی بیان کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر شیراز پس از رهاسازی حادثه‌دیدگان به وسیله ست هیدرولیک سبک، 3 مصدوم این حادثه را برای دریافت خدمات درمانی تحویل نیروهای اورژانس دادند.

جعفری عنوان کرد: امدادگران پایگاه موقت سیف آباد نیز 6 تن را در دریاچه مهارلو نجات دادند، در همین روز واحد EOC جمعیت هلال احمر استان فارس با دریافت خبر گم شدن 6 نفر در دریاچه مهارلو، تیم امداد و نجات پایگاه موقت سیف آباد را به محل مورد نظر اعزام کرد. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: این حادثه در پی بروز نقص فنی قایق پایی در دریاچه نمک شیراز به وقوع پیوست که قایق سواران پس از خراب شدن قایق و نداشتن ارتباط با اسکله با شماره 112 این جمعیت تماس گرفته و درخواست کمک کردند. 

جعفری با اشاره به اعزام تیم امداد و نجات این جمعیت از پایگاه سیف آباد افزود: امدادگران پس از حضور در محل حادثه با استفاده از قایق موتوری، توانستند به سمت حادثه دیدگان بروند و جان 4 نفری که وسط دریاچه گیر افتاده بودند، نجات دهند.

وی گفت: امدادگران پس از اینکه 4 حادثه‌دیده را به ساحل آوردند، خبر دیگری مبنی بر گم شدن 2 تن دیگر که به دنبال 4 نفر اول رفته بودند، دریافت کردند. امدادگران جمعیت هلال احمر شیراز به دلیل برخورد با تاریکی هوا با استفاده از آلارم این دو نفر دیگر را نیز به سمت ساحل هدایت کردند.

انتهای پیام/ 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605446
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.