به گزارش ایرنا، حسین خواجه بیدختی روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) افزود: این میزان فروش نشان دهنده رضایتمندی مسافران نوروزی از محصولات صنایع دستی استان سمنان است.
وی با بیان این که امسال صنایع دستی رشد خوبی در استان داشته است، افزود: در شهرستان شاهرود 400 میلیون تومان، در سمنان 250 میلیون تومان، در دامغان 200 میلیون تومان، در گرمسار 180 میلیون تومان، در مهدیشهر 20 میلیون تومان و در میامی 15 میلیون تومان صنایع دستی به فروش رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ادامه داد: از بیست و هفتم اسفند 95 تا سیزدهم فروردین 96 تعداد 318 هزار و 494 نفر روز در استان سمنان اقامت کردند که این میزان 20 درصد بیشتر از اقامت 265 هزار و 848 نفر روز در سال گذشته در همین مدت در نقاط مختلف استان بود.
وی گفت: از بیست و هفتم اسفند 95 تا سیزدهم فروردین 96 تعداد 475 هزار و 967 گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گردشگری استان سمنان بازدید کردند که نسبت به بازدید 379 هزار نفر در سال گذشته 71 درصد افزایش یافته است.
خواجه بیدختی با بیان این که بازدید از موزه های استان سمنان 43 درصد افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: امسال 18 هزار نفر از موزه های استان بازدید کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تاکید کرد: راه اندازی برنامه ارایه اینترنت رایگان از طریق وای فای در 20 نقطه از استان سمنان در معرفی این استان بسیار موثر بود که امید است این طرح در تابستان حمایت بیشتری شود.
استان سمنان دارای 62 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 89 تخت است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.