هادی پژوهش جهرمی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در انتخابات گذشته برای رای گیری از روستاهای بیش از 20 خانوار صندوق سیار اختصاص داده می شد اما امسال به دلیل برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در روستاها، لازم است که صندوق اخذ آرای مردم ویژه این انتخابات و انتخابات ریاست جمهوری در مناطق روستایی کم جمعیت مستقر شود و از این رو، به شمار صندوق های رای استان افزوده می شود.
وی با اشاره به سازوکار متفاوت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که به ترتیب برعهده شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی است، گفت: باتوجه به تفاوت کارکردها، 2 هیات اجرایی برای برگزاری پنجمین دوره انتخابات 29 اردیبهشت در استان فارس فعال است اما اعضای شعبه های اخذ رای در این 2 انتخابات یکسان خواهند بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه در استان فارس 29 شهرستان ، 84 بخش و 205 دهستان و 102 شهر وجود دارد، گفت: 2 هزار و 28 روستای استان دارای شورای سه نفره و 202 روستا دارای شورای پنج نفره است و 159 شورا نیز مربوط به عشایر درحال کوچ خواهد بود.
وی بیان کرد: برای انتخابات شوراهای اسلامی در استان فارس 113هیات اجرایی با عضویت یک هزار و 243 نفر شکل گرفته است.
پژوهش جهرمی افزود: در فرایند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان فارس نیز 84 حوزه انتخابیه در 29 شهرستان تعریف شده و 84 هیات اجرایی با عضویت یک هزار و 92 نفر از 22 فروردین ماه جاری فعالیت خود را آغاز می کنند.
وی ادامه داد: شمار عوامل هیات نظارت بر انتخابات های شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان فارس 397 نفر و تعداد ناظران بر انتخابات ریاست جمهوری 252 نفر است.
معاون استاندار فارس گفت: کارشناسان، بخشداران و فرمانداران استان فارس با هدف برگزاری مطلوب انتخابات در بیش از 12 هزار ساعت دوره آموزشی مربوط به قوانین انتخابات و سازوکارهای اجرایی آن شرکت کرده اند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان جمعه 29 اردیبهشت برگزار می شود.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند 94 در حوزه های انتخابیه سراسر کشور برگزار شد.
3002 / 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.