سرگرد پاسدار مجید علی پور، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: پیکر پاک این شهید پس از تشییع در روستاهای محمودآباد، حسین آباد، سبزآباد، فتوح آباد، کورکی، رحمت آباد، مهریان، دژآباد، بندامیر و شول به شهر زرقان منتقل می شود.
وی افزود: آیین تشییع این شهید در شهر زرقان در روز شهادت دخت گرامی پیامبر مکرم اسلام از میدان امام خمینی (ره) این شهر آغاز و پس از عبور از خیابان شهید مطهری، میدان معلم و بولوار شهید بخشنده به بوستان آزادگان این شهر منتقل می شود و در جوار شهدای گمنامی که هویت آنها در سال 94 شناسایی شد و به شهدای خوش نام تغییر یافت، به خاک سپرده خواهد شد.
علی پور ادامه داد: پیکر مطهر این شهید گمنام 19 ساله که در عملیات بدر و در سال 63 به شهادت رسیده پس از 32 سال به دست آمده است.
وی بیان کرد: برگزاری آیین وداع، مداحی، سخنرانی و مسابقه عکس و دل نوشته از دیگر برنامه های جانبی است که برای مراسم تشییع این شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس تدارک دیده شده است.
علی پور در بخش دیگری از مطالب خود گفت: یکی از وظایف ما پس از دوران دفاع مقدس، ارج نهادن به مقام شهداست چرا که آنان دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی و آرمان های آن ادا کردند و برماست که با زنده نگه داشتن نام و خاطره آنان دین خویش را نسبت به آنها ادا کنیم.
شهید سید حسن ساجدی منش، اهل شهرستان مرودشت و شهید علی شیر بویر احمدی اهل شهرستان ممسنی در خرداد سال 90 به عنوان شهدای گمنام در بوستان آزادگان شهر زرقان به خاک سپرده شدند اما در آذرماه 94 با استفاده از آزمایش های DNA هویت آنها مشخص و به آنها شهدای خوش نام گفته شد.
این شهدا در سن 15 و 17 سالگی و در سال 1363 در عملیات قدس سه به مقام رفیع شهادت نائل شدند.
شهر زرقان در فاصله 25 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
7379 /6118
خبرنگار: سعید فانی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.