به گزارش ایرنا مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس، شنبه در نشست خبری در شیراز بیان داشت:
پیکرهای پاک این شهدای گمنام که بتازگی تفحص شده، دوشنبه شب (نهم اسفند) از طریق فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز به این شهر وارد و در این مکان از آنها استقبال خواهد شد.
حمید رضا گرامی افزود: پیکرهای مطهر این شهدا ساعت 17 روز سه شنبه (دهم اسفند) از میدان شاهزاده قاسم به سمت حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) با حضور آحاد مردم تشییع و همزمان با نماز مغرب و عشاء در این مکان مقدس، آیین وداع با شهدا برگزار می شود.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس بیان کرد: ساعت هشت صبح روز چهارشنبه (یازدهم اسفند) پیکرهای پاک 2 تن از این شهدای گمنام پس از تشییع، یکی در پادگان امام جواد (ع) شیراز و دیگری در دانشکده فنی شهید باهنر این شهر به خاک سپرده خواهد شد.
وی بیان داشت: همچنین پیکرهای مطهر چهار شهید گمنام دیگر نیز از پس از تشییع در شیراز به شهرستان های ممسنی، پاسارگاد و بخش زرقان شیراز انتقال می یابد و در روز پنجشنبه (دوازدهم اسفند) که همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است، آیین تشییع و خاکسپاری آنها برگزار می شود.
او افزود: پیکر پاک 2 تن از این شهدای گمنام در بوستان شهدای گمنام پاسارگاد، و 2پیکر دیگر نیز در شهر نورآباد مرکز شهرستان ممسنی و دیگری در بخش زرقان شیراز تشییع و خاکسپاری می شود.
وی اظهار داشت: این شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در عملیات های خیبر، محرم و بدر به فیض شهادت رسیده اند و پیکرهای مطهر آنها در جزیره مجنون، زبیداد، شرمانی و شرق رود دجله به دست آمده است.
گرامی ادامه داد: با احتساب این شهدا، شمار شهدای گمنام خاکسپاری شده در استان فارس به 314شهید می رسد که در 94 نقطه از این استان به خاک سپرده شده اند.
6118
خبرنگار: علی مختاری ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.