رئیس این گردهمایی بین المللی، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیراز اظهار داشت: در این گردهمایی که متولی برپایی آن دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، به آسیب های روانی پرداخته می شود که در صورت درمان نشدن، می تواند منجر به اعتیاد شود.
رامین افشاری، با اشاره به حضور استادان برجسته دانشگاه های برلین و ماربورگ از کشور آلمان در این همایش علمی اظهار داشت: آسیب های روانی مانند حوادث ناگوار، سوانح و جنگ، می تواند منجر به مشکلاتی شود که اعتیاد را به همراه داشته باشد و در این همایش می کوشیم، به چاره اندیشی در این زمینه بپردازیم.
وی با بیان اینکه 6 کارگاه علمی در طول 2 روز برگزاری این همایش برگزار خواهد شد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، و استادان دانشگاه های یاد شده از کشور آلمان در مورد آخرین یافته ها و دستاوردهای این حوزه، تبادل نظر می کنند.
افشاری، گفت: برخی از استادان دانشگاه، متخصصان حوزه روانشناسی کشور و صاحبنظران علوم روانپزشکی نیز در این همایش حضور دارند و با ارائه 9 سخنرانی به بررسی تازه های علمی دراین حوزه می پردازند.
رئیس گردهمایی بین المللی ترومای روانی و اعتیاد بیان کرد: هیپنوتیزم و ذهن آگاهی، درمان اختلالات مرتبط با تروما، روان درمانی مبتنی بر فرهنگ، اعتیاد و اضطراب، مداخله در بحران و خودکشی از جمله مباحثی است که در این گردهمایی مطرح خواهد شد.
تروما هم تعریف پزشکی و هم تعریف روان شناختی دارد. از نظر پزشکی، تروما به یک جراحت بدنی شدید یا شوک بحرانی گفته می شود. از نظر روان شناختی، تروما به معنای تجربه ای است که به لحاظ هیجانی دردناک، پریشان کننده و ناگهانی باشد و اغلب باعث اثرات پایدار بدنی و ذهنی شود.
در حقیقت تروما به معنای مواجهه با یک عامل فشار آسیب زای بی نهایت شدید است. تروما می تواند انسانی یا طبیعی باشد، جنگ، تصادف، آتش سوزی و شکنجه از تروماهای انسانی و سیل، آتش فشان و زلزله از تروماهای طبیعی هستند.
همایشی بین المللی 'ترومای روانی و اعتیاد' جمعه (ششم اسفند) در شیراز پایان می یابد.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.