به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر محمد هادی ایمانیه روز چهارشنبه در کنگره بین المللی سلامت همراه شیراز اظهار داشت : در این رابطه 100 درستگاه تله کاردیوگرافی برای پایش ضربان قلب خریداری و در دو بیمارستان شیراز مستقر شده است .
وی ادامه داد:با توجه به اینکه در برخی از شهرستان ها تخصص های پزشکی به طور کامل وجود ندارد و تجهیزات نیز پاسخگو نیست استفاده از فناوری اطلاعات در پایش سلامت اجتناب ناپذیر است .
ایمانیه با بیان اینکه استفاده گسترده از بسته های خدماتی سلامت در حوزه رادیولوژی مدتهاست فراگیر شده است گفت: استفاده از این خدمات موجب شده تا تحول اساسی در عکسبرداری های الکترونیک به وجود آید .
وی بیان کرد : تلف شدن وقت جوان ونوجوان و حتی میان سالان با تلفن همراه از معضلات جامعه است، فراگیر کردن استفاده درست از تلفن همراه و آموزش صحیح از جمله مولفه هایی است که می تواند ما را از مضرات تلفن همراه به دور نگه دارد و استفاده درست از تلفن همراه را آموزش دهد .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازافزود:بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی و عروقی ، دیابت ، بیماری های تنفسی ، وبیماری های کلیوی عامل 80 درصد از مرگ و میر ها است ، بسیاری از این بیماری ها می تواند با استفاده نادرست از تلفن همراه تشدید شود ، اموزش صحیح استفاده از تلفن همراه میتواند عاملی برای پشگیری از بروز این بیماری ها باشد .
شاپور رستمی معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس هم گفت:‌ انتظار داریم میهمانان این کنگره پیام صلح و دوستی مردم ایران را به جهانیان ابلاغ کنند ، ایران امن ترین کشور منطقه در مقاصد گردشگری است ، ایران زیبا و امن را شما به جهانیان معرفی کنید .
وی بیان کرد:‌آغوش مردم ما برای پذیرایی از همه گردشگران و کسانی که مایلند مناظر بدیع گردشگری را در ایران و شیراز ببینند باز است .
رستمی افزود:‌در شرایطی که دشمنان ما با به راه انداختن موج ایران هراسی به دنبال سیاه نشان دادن شرایط امنیت کشور ما هستند، حضور میهمانان خارجی از هفت کشور جهان در این کنگره بیانگر امنیت فراگیر و بی بدیل در کشور ماست.
کنگره بین المللی سلامت همراه شیراز با حضور مهمانان خارجی فردا پتجشنبه هم در شیراز ادامه دارد.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.