به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی امیری اصفهانی یکشنبه در نشست هم اندیشی بحران آب دراستان فارس اظهار داشت : بحران آب امروز در جامعه ما مشکلات متعددی را به دنبال داشته و در بحث امنیت عمومی، امنیت روانی اجتماعی و مسایل زیست محیطی ، ناپایداری در توسعه و پیشرفت کشور و تراکم درگیری ها اثر داشته است .
وی اضافه کرد: برداشت منابع آب به ویژه منابع تجدیدپذیر ریشه در غفلت سال های گذشته دارد همه باید دست به دست هم بدهند و این غفلت را با کار و تلاش جهشی جبران کنند، باید از بخشی نگری به شکل جدی پرهیز شود. امیری گفت:‌بحران آب در حدی است که نباید برخورد به صورت رفع تکلیفی داشته باشیم و برخوردها باید مبتنی بر اعتقاد باشد ، همکاری بین بخشی و فرابخشی در این زمینه ضرورتی انکارناپذیر است ، برای مدیریت هوشمندانه و مشارکت مردم و مسئولیت پذیری و برای مداخله اثربخش باید برنامه ریزی شود .
قائم مقام معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه مردم هم باید مسئولیت پذیر شوند تا امکان مدیریت فراهم شود گفت:با ظرفیت دستگاه های حاکمیتی بتنهایی نمی شود در حوزه پیشگیری کاری کرد ، یکی از ضروریات در این عرصه حضور و مشارکت مردم است .
امیری اصفهانی اضافه کرد:حفظ منابع آب یک حق عمومی است، در قانون اساسی به حق عمومی و مصادیق آن به کرات اشاره شده و مورد تاکید قرار گرفته است ، این مسئله یک بحث کاملا مبنایی، دینی عقلی و اجتماعی و انسانی است.
قائم مقام معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: همه موظفیم برای صیانت از حقوق عمومی با هر گونه اقدام مخل حق عمومی برخورد کنیم و نگذاریم زمینه اخلال ایجاد شود ، اصل 49 قانون مجازات اسلامی در این زمینه تاکید دارد ، هیچ کس حق ندارد با اعمال حق خویش وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به حق عمومی را فراهم کند.
وی گفت : اگر منابع آبی کشور اعم از رودخانه و دریا و همه منابع دیگر که حیات انسان به آن بستگی دارد حق عمومی تلقی نکنیم نمی توانیم هیچ چیز دیگری را به عنوان حق عمومی بپذیریم ، بنابراین قوه قضاییه موظف است در مسیر صیانت و احقاق حق عمومی اقدام کند.
امیری ادامه داد : امروز وضعیت آب در کشور قرمز است و هرگونه تعلل مورد مواخذه است ، ما به عنوان کارگزاران نظام وظیفه داریم بر نحوه استفاده درست از آب نظارت داشته باشیم.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.