به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان فارس، علی یزدانی در نشست شورای اداری شهرستان ممسنی بیان داشت: در قالب طرح رونق تولید، تا کنون هشت هزار و 122میلیارد تومان تسهیلات به واحد های تولیدی و صنعتی پرداخت شده است.
وی افزود: با مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، به واحد های تولیدی و صنعتی که دارای بدهی های معوقه به نظام بانکی و واحد هایی که دارای چک برگشتی هستند نیز تسهیلات طرح رونق تولید پرداخت می شود و این موضوع در نظام بانکی کشور بی سابقه است.
یزدانی، با اشاره به بررسی موضوع پیشنهاد افزایش دوره تنفس پرداخت اقساط تسهیلات از 6ماه به یک سال گفت: امیدواریم این موضوع محقق شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: فعال سازی هفت هزارو 500 واحد صنعتی که تعطیل هستند و یاتولید آنهازیر ظرفیت است، از مهمترین برنامه های امسال این وزارتخانه است و پرداخت تسهیلات رونق تولید با همین رویکرد صورت گرفته است.
یزدانی، افزود: برنامه ریزی برای تعیین تکلیف و فعال سازی واحدهای راکد و یا تعطیل شده در حال انجام است و هم اینک حدود هفت هزار واحد تعطیل شده در شهرک صنعتی کشور شناسایی شده که 58 درصد آنها مربوط به دولت قبل است و یکی از مهمترین رسالت های دولت یازدهم، فعال سازی این واحدهاست.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در بخش دیگری از مطالب خود، به حمایت حداکثری این وزارتخانه از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی شهرستان ممسنی اشاره کرد و گفت: مشوق هایی نظیر کاهش قیمت حق انتفاع واگذاری زمین، کاهش سهم نقدی و افزایش مدت پرداخت اقساط تسهیلات برای سرمایه گذاران در نظر گرفته خواهد شد.
یزدانی، همچنین بر توسعه و تکمیل زیربناها و برخی زیرساخت ها در شهرک صنعتی ممسنی تاکید کرد و بیان داشت: طرح هایی هم برای زیباسازی این شهرک اجرایی خواهد شد.
شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله 158 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
2027 /6118

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.