ابراهیم امامی روز پنجشنبه در بازدید از چند محل پرورش ماهی در بخش انگوت گفت: از 62 منبع آب مناسب برای پرورش ماهی در این شهرستان تنها 39 مورد قابلیت بهره ‌برداری پیدا کرده و لازم است شرایط برای سرمایه‌ گذاران پرورش ماهی فراهم شود تا بتوانند از ظرفیت های آبی شهرستان به خوبی استفاده کنند.
او به اهمیت کنترل و استفاده از آب های مرزی اشاره کرد و افزود: بخش عظیمی از آبهای جاری گرمی از محدوده این شهرستان خارج شده و به رودخانه‌ های مرزی و کشورهای همسایه می ‌ریزد و از این رو لازم است بستر و زمینه‌ بهره‌ برداری بیشتر و مطلوب‌ تر از این ظرفیت فراهم شود‌.
امامی از وجود 23 مزرعه پرورش ماهیان سردابی و 16 سایت پرورش ماهیان گرمابی در گرمی خبر داد و گفت: برغم ظرفیت عظیم این شهرستان در این حوزه آبهای سطحی و زیرزمینی ، فقط از رودخانه های محلی برای توسعه فعالیت های آبزی پروری و تولید ماهی آن هم به طور محدود استفاده می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری گرمی ، او پرورش انواع ماهیان را در گرمی با توجه به شرایط و موقعیت به وجود آمده مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر مراکز پرورش ماهی در کنار سد به خوبی شکل نگرفته در حالی که ‌‌می‌ توانیم به بهترین شرایط استفاده کرده و امکان بهره‌ گیری بیشتر از این توان را فراهم کنیم.
گرمی مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.