به گزارش ایرنا حیدرعلی کامیاب پنجشنبه درنشستی با خبرنگاران درشیراز بیان کرد: شهر شیراز در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت جوانان 56 کشور اسلامی جهان است که آیین مربوط رسما دوشنبه بیستم دی 95 برگزار می شود.
وی ادامه داد:‌این آیین با حضور مسئولان داخلی و 20 میهمان خارجی از جمله ارشاد اسکندروف دبیرکل مجمع جوانان سازمان همکاری کشورهای اسلامی، معاون ورزش و جوانان کشور ترکیه، قائم مقام دبیر کل شهرداری استانبول، وزیر ورزش و جوانان، معاون وزارت امور خارجه و معاونان جوانان ادارات کل ورزش و جوانان کشور برای شیراز آغاز می شود.
کامیاب افزود: میهمانان داخلی و خارجی برای برافراشتن پرچم و شرکت در آیین افتتاحیه شیراز، پایتخت جهان اسلام از یکشنبه 19 دی وارد شهر شیرازمی شوند که در این آیین پرچم پایتختی شیراز روبروی آرامگاه حافظ برافزاشته و نقشه راه اجرای هفت برنامه بین المللی با حضور کشورهای اسلامی در طول این یک سال توسط مسئولان ارشد امضا می شود.
کامیاب با بیان اینکه قبل از شیراز شهر استانبول در کشور ترکیه به مدت دو سال میزبان این پایتختی بوده است اظهار داشت: در آیین ویژه ای در مراسم افتتاحیه جوانان کشور استانبول کلید پایتختی را به جوانان شهر شیراز اهدا می کنند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر شهر شیراز به مدت یک سال به عنوان پایتخت جوانان اسلام انتخاب شده است که احتمال تمدید این عنوان برای دو سال نیز وجود دارد.
او با بیان اینکه عنوان شیراز به عنوان پایتخت جوانان اسلام متعلق به همه مردم شیراز و فارس است ادامه داد: پایتخت جوانان اسلام بودن برای کشور بسیار مهم است لذا تلاش ما بر اجرای برنامه های با کمیت و کیفیت در مدت زمان پایتختی شیراز است.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه برخی مطالبی مبنی بر اینکه این پایتختی چه دستاوردی برای شیراز دارد را عنوان می کنند افزود: مهمترین دستاورد این پایتختی این است که شهر شیراز را با تمام داشته های آن به جهانیان و به ویژه مردم و جوانان 56 کشور اسلامی معرفی می کنیم و این میزبانی گشایشی برای رفت و آمد مردم کشورهای مختلف به شیراز است.
کامیاب عنوان داشت: این پایتختی دستارودهای بسیار خوبی برای شهر شیراز و استان فارس در بعد ملی و بین المللی دارد در بحث گردشگری و جذب توریست بسیار تاثیرگذار است.
وی گفت: شهر شیراز در مدت زمان یک سال با 56 کشور اسلامی تعامل فرهنگی قوی از جمله برگزاری مسابقات و تورهای ورزشی و فرهنگی درسطح بین المللی، تورهای گردشگری دارد و این دستاورد مهمی برای شهر شیراز خواهد بود.
او بیان کرد:برای برگزاری این پایتختی حدود شش میلیارد تومان هزینه کرده ایم اما با معرفی این شهر و برگزاری برنامه های بین المللی در شیراز هزینه های مالی و معنوی بیشتری به مردم این شهر بازگشت خواهد داشت.
کامیاب اظهارداشت: شهر شیراز جزو یکی از چهار استان برگزار کننده جام جهانی فوتسال در سال 2020 به میزبانی کشور ایران است که تلاش می کنیم ورزشگاه معطل مانده فارس را بعد از 22 سال تا پایان امسال برای برگزاری شایسته این رقابت ها آماده کنیم.
وی اضافه کرد: همچنین همچنین شهر شیراز در اردیبهشت سال 96 میزبان مسابقات بین المللی شطرنج و رقابت های آسیایی وزنه برداری جوانان خواهد بود.
او ادامه داد: شیراز یک شهر تاریخی و با سابقه دو هزار و 500 ساله است که شهرت جهانی دارد اما در مدت زمان 37 سال پیروزی انقلاب تاکنون از ظرفیت این شهر در سطح کشور بهره نبرده اند.
کامیاب گفت: از رسانه ها و دستگاه های اجرایی در استان انتظار داریم در مباحث تبلیغات و آگاهی افزایی عمومی درخصوص شیراز پایتخت جوانان اسلام اهتمام ویژه ای داشته و یاری دهنده ما در اجرا و پایتختی شایسه برای کشورهای اسلامی باشند.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002 / 1876

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.